BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 5 januari 2015

IK ZAL WEL TOT HEM GAAN...


De manier waarop we op problemen reageren toont onze geestelijke conditie en het toont ook wat onze prioriteit is. Het zijn niet de vele veroveringen die ons zullen bevrijden van de kwellingen die we zullen meemaken, maar de wetenschap in Wie wij geloven.
Wanneer er sprake is van de doop met de Heilige Geest, is er niet de minste twijfel daarover. Daarom bestaat er geen probleem, hoe groot die ook mag zijn, dat onze Behoudenis in gevaar brengt.
David was een man van veroveringen en hij was eraan gewend om altijd te winnen. Op een dag werd zijn zoon erg ziek en hij bad tot God voor het kind. Hij vastte en lag de hele nacht op de grond en alsnog stierf het kind. Toen hij dit te weten kwam stond hij op, waste en zalfde zich, ging het Huis van de Heer binnen en aanbad Hem; daarna voedde hij zich. Deze manier van handelen verbaasde zijn knechten en David zei:
“Zolang het kind nog leefde, heb ik gevast en geweend, omdat ik dacht: misschien is de Here mij genadig, zodat het kind in leven blijft. Maar nu is het dood – waarom zou ik dan vasten? Kan ik het nog doen terugkeren? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij keert tot mij niet terug” (2 Samuël 12-22-23).
Het kind was fysiek gesproken dood, maar geestelijk gesproken was het in leven. Het was met God. En David maakte duidelijk dat die situatie zijn Behoudenis niet in gevaar zou brengen, omdat hij ook, op een dag, met God zou zijn.
Ik heb een dame leren kennen die haar echtgenoot had verloren. Haar man was iemand die hoewel hij fysiek gesproken gestorven was, hij geestelijk gesproken nog leefde. Maar zijn vrouw, die nog leefde, stierf geestelijk gesproken als gevolg van het verlies van haar echtgenoot. Dat wil zeggen dat haar man haar alles voor haar was. Hij was haar prioriteit.
David’s zoon was belangrijk, maar niet belangrijker dan zijn Behoudenis.
Wanneer de Behoudenis het belangrijkste is voor u, dan kan niets, helemaal niets, het in gevaar brengen.
Met dank aan: bisschop Djalma Bezerra


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo  - Centrum 
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten