BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 6 januari 2015

EEN DIEF,IK?


Toen ik een kind was, leerde mijn moeder mij dat het fout was om te stelen. Volgens haar, bestond er alleen één uitzondering: als iemand honger had, kon hij wel stelen om te eten…Dat is wat mijn moeder ook had geleerd toen ze een kind was. Het is makkelijk om die manier van denken te begrijpen, vooral als wij de context van het onderwerp kennen. Toentertijd waren er jaren waarbij er echt weinig was om te eten in het platteland, waar zij geboren is.
Het is interessant hoe iemand die uitzondering heeft bedacht. Met andere woorden: jij mag wel stelen, zolang er maar een logische reden is…FOUT!
Wij mogen nooit stelen! Er bestaan geen uitzonderingen. Dat is de manier waarop het kwaad de mensen inspireert om het pad van God te verlaten, zonder dat ze zich slecht voelen. Hierdoor werden de slechte dingen, met de tijd, “goed”.
Als ik een excuus vind voor mijn zonden, dan zal ik gewend raken om die fouten te maken. En de zonde wordt iets gewoons of zelfs, een gewoonte. Er bestaat geen rechtvaardiging voor mijn fouten. Een fout is een fout. Een zonde is een zonde. Stelen is stelen en punt uit!
Als ik €1 steel, dan ben ik een dief.
Als ik €1,000,000 steel, dan ben ik ook een dief.
Aan de andere kant, als het fout is om van mensen te stelen, hoe meer van God…
“Mag een mens God beroven? Toch berooft gij Mij. En dan zegt gij: Waarin beroven wij U? 
In de tienden en de heffing.”(Mal 3:8)
Denk hierover na.
“Gij zult niet stelen.” (Ex 20:15)
Bisschop Rui Silva


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26 
Paramaribo  - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten