BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 20 augustus 2014

HET KARAKTER VAN EEN OPRECHTE…

Het karakter van een oprechte persoon
Bisschop, ongeveer drie maanden geleden liet de coach van Italië mij persoonlijk weten dat ik in het WK van 2014 zou spelen. Ik geef toe dat dit een van de gelukkigste dagen van mijn leven was, omdat in mijn ogen, 99,9% van de mannen dromen of hebben gedroomd om te spelen in een WK. Met mij was het niet anders. Het enige probleem was dat ik, twee weken na ons gesprek, de spieren in mijn dijbeen heb overbelast, iets wat vaak voorkomt bij voetballers. Met voldoende rust kan een persoon snel genezen (30 dagen). Maar toentertijd zouden die 30 dagen mij mijn oproep om naar het WK te gaan kunnen kosten.
Wij besloten door te gaan met lichtere training sessies zodat ik toch kon spelen in het WK. Die dagen waren heel moeilijk voor mij, omdat ik met veel pijn aan het trainen was. Maar desondanks werd ik geroepen om mij aan te sluiten bij de pre-WK voorbereidingsgroep.
Na een paar dagen belde de coach mij en tijdens ons gesprek zei hij het volgende: “Romulo, net zoals ik eerlijk tegen jou was, wil ik dat jij dat ook met mijn bent. Ik kijk naar een paar van jouw uitslagen en de resultaten waren onder het gemiddelde. Wat is er aan de hand?”
Bisschop, op dat moment had ik dingen kunnen zeggen als: “Ik ben mijzelf aan het sparen voor het WK”; “Ik ben bang om mij te blesseren voor het WK…”, enz. Maar ik koos ervoor om hem de waarheid te vertellen (iets wat elke CHRISTEN zou doen). Natuurlijk duurde het een paar lange seconden om te spreken, niet omdat ik twijfels had, maar omdat ik zo hard aan het huilen was in zijn bijzijn.
Ik wist dat ik vanaf dat moment niet in het WK zou spelen. Maar ik zei het volgende: “Coach, ik heb al twee maanden heel veel pijn en heb van alles geprobeerd, maar de pijn blijft. Ik denk niet dat het eerlijk is als ik in het WK speel terwijl er anderen zijn die beter zijn dan ik.”
Bisschop, hij bedankte me en zei dat ik kalm moest blijven.
Weet u wat, op hetzelfde moment dat ik mijn dromen zag verdwijnen, kwam er ook een grote zekerheid over mij heen dat God daar met mij was en dat ik het juiste had gedaan.
Ik vertel u dit omdat ik op 17 juli 2014 een onbeschrijfbare vreugde heb ervaren in mijn ziel!! Wat een dag!!! Ik had de eer om door bisschop Marcello Brayner meegenomen te worden om de Tempel van Salomo te zien en na een paar minuten rondlopen over het hof van de Tempel, kwamen wij u tegen. En met uw grote geduld liet u mij de Tempel van binnen zien. Wij overpeinsden de fysieke en geestelijke schoonheid van de Tempel voor een paar seconden, dat was genoeg om overmand te worden door een vreugde die niet te vergelijken is met een blijdschap die iemand ontvangt door een sportevenement of materieel goederen die men kan verkrijgen.
Dank u, mijn God, dat u mij troostte tijdens een hele moeilijke periode en dat U mij, slechts een paar dagen later, zegende met iets zo glorieus en geestelijks, iets dat weinig mensen in de wereld zullen ervaren!
Ik wil u ook bedanken bisschop, voor het uitleggen van zoiets krachtigs op zo een simpele manier: de verantwoordelijkheid om het parfum van Jezus te verspreiden. En natuurlijk, voor de aandacht die u mij gaf.
Met dank aan: *Romulo Caldeira *Een lid van het UKGR Centrum in Italië. Hij heeft onlangs een contract getekend bij Juventus, één van de beste voetbalclubs in Europa.


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten