BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 29 mei 2013

TOEN IK VOOR HET EERST NAAR DE KERK KWAM...

Toen ik voor het eerst naar de Universele Kerk kwam, trokken veel dingen mijn aandacht. Één van die dingen was het feit dat u zei, “niet iedereen is een kind van God”. Toentertijd shockeerde dat mij.
Vandaag de dag, 26 jaar later, realiseer ik me dat velen nog steeds denken dat allen kinderen van God zijn. In mijn geval was ik, voordat ik naar de kerk kwam, een bankier. Ik was letterlijk de eerste die op het werk was en de laatste die vertrok. Ik maakte nooit smoesjes, was altijd bereid om mijn best te doen en iedereen te helpen, of ze nu belangrijke of normale mensen waren.

Hoewel ik bezeten was, wilde ik altijd de beste kwaliteit bieden. Misschien is dit de reden waarom ik in 4 jaar tijd twee keer werd gepromoveerd en op het punt stond om weer gepromoveerd te worden, toen ik besloot om met mijn baan te stoppen. Wat baatte het om dit alles te doen, als ik een slecht karakter had? Ik was een DIEF!

Helaas hebben wij vandaag de dag veel mensen gezien die beweren dat zij kinderen van God zijn, maar hun gedrag en karakter gaat totaal tegen het karakter van God in. Ze stelen, liegen, bedriegen, hebben geen ethische werken, zijn laat en klagen alsnog over het feit dat ze een leven zonder kwaliteit hebben. Ze zeggen dat ze “van God zijn”, maar hun handelingen tonen precies het tegenovergestelde.

Wanneer iemand een kind van God is, dan is het onmogelijk dat hij niet een getuigenis zal geven. Het is normaal om goede werken te presenteren en het vertrouwen van mensen te winnen en alsnog uw woord niet te houden. Op deze manier bracht Lucelaine mij tot Jezus. Een waar kind van God toont goede werken.

Jezus zei tot hun: Ik heb jullie veel goede werken getoond van de Vader…Onze verplichting als kinderen van God is om ons licht te schijnen door middel van onze goede werken (op het werk, school, thuis of waar we ook mogen zijn) en daardoor kunnen we de ogen openen van degenen die denken dat allen kinderen van God zijn.
 
” Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken” (Matteüs 5:16) NBG ’51.

Met dank aan: bisschop Djalma Bezerra


Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten