BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 16 april 2013

WEDUWE VAN SAREFAT


“Daarop zeide zij: Zo waar de HERE, uw God, leeft, ik heb geen broodkoek, maar enkel een handvol meel in de pot en een weinig olie in de kruik. En zie, ik ben bezig een paar stukken hout te sprokkelen. Dan wil ik het thuis voor mij en mijn zoon gaan bereiden, en als wij het gegeten hebben, moeten wij maar sterven” (1 Koningen 17:12) NBG ’51.


In een tijd waarin de weduwen leefden van gunsten, was deze weduwe van Sarefat eerlijk en gehoorzaam aan het woord van een man van God. Dit zegt veel over het soort geloof dat zij had. Als zij in staat was om eerlijk te zijn te midden van zoveel ellende en nog in staat was om te kunnen luisteren naar de stem van een man van God, stel u zich dan eens voor hoe ze God zou behandelen?!

Wat zij niet wist, is dat God, zelfs voordat Elia bij haar huis kwam, haar al had uitgekozen. Hij had al haar gebeden gehoord en haar moeilijke situatie gezien. Zijn antwoord kwam met een test die zij moest doorstaan. Zo gebeurt het ook met ons allemaal. Altijd wanneer we om iets vragen, dienen we klaar te zijn om door de test van Gods antwoord heen te gaan. Velen zijn afgekeurd, omdat ze kansen hebben laten gaan.


Elke zondag om 9.30uu & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : + 597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten