BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 24 juli 2018

OM TE OVERPEINZEN...




“Zijn priesters hebben Mijn wet geweld aangedaan, zij hebben de aan Mij geheiligde gaven ontheiligd. Tussen heilig en onheilig hebben zij geen onderscheid gemaakt…” (Ezechiël 22:26)
Mijn wet geweld aangedaan: misbruiken van het Woord God. Ze gebruikten Het om te doen wat ze willen doen, zoals satan deed in de woestijn toen hij onze Here Jezus probeerde te verleiden.
Hebben de aan Mij geheiligde gaven ontheiligd: ze hebben niet gerespecteerd wat heilig is, zoals de diensten in de kerk, het volk, de offerande dat het bloed van het volk is, die de kosten van levensonderhoud van een pastor dekt.
Tussen heilig en onheilig hebben zij geen onderscheid gemaak: Onze lichaam is heilig. Onze gezondheid is heilig. Onze tijd is heilig. Ons huwelijk is heilig. Onze dienst aan de Heer is heilig. Ons huis is heilig. Het Werk van God is heilig. Wanneer u het lichaam zonder zorg behandeld, bent u aan het ontheiligen wat heilig is. Hetzelfde geldt voor onze gezondheid wanneer we er geen zorgen om maken of geen tijd voor maken. De tijd die we besteden met bepaalde gewoontes en hobby’s. De nalatigheid met ons huis. Wanneer er ijver voor het Werk van God ontbreekt en er meer waardering is voor de vriendschappen of eigen populariteit.
Hij beëindigt de hoofdstuk met de volgende consequenties die over deze “priesters” komen:
Daarop stortte Ik Mijn gramschap over hen uit. Door het vuur van Mijn verbolgenheid heb Ik een einde aan hen gemaakt. Hun weg heb Ik op hun eigenhoofd doen neerkomen, spreekt de Heere HEERE.” (Ezechiël 22:26)
Laten we ook vrezen wat heilig is.
Met dank aan: Cristiane Cardoso


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres: Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 883 7764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten