BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 9 april 2018

ONZE DAGELIJKSE LAST...




Hoe zwaar onze dagelijkse last ook kan zijn, is het zelfs zo veel minder dan wanneer we het juk van de Here Jezus aannemen.
Als iemand klaagt over hoe zwaar het kruis is, over de last vanwege het christendom of zijn juk, kunt u er absoluut zeker van zijn dat dit niets te maken heeft met het juk van de Heer. Want het staat geschreven, vastbesloten en beloofd dat, dag na dag de Here God Almachtige, onze last draagt. Zie Psalmen 68:19.
Het grote probleem is dat wij, vanwege onze slechte keuzes, slechte vruchten oogsten. En wanneer wij ze oogsten, kunnen we de schuld niet aan onze Heer geven.
We verachten, negeren en weigeren zelfs om Zijn wil te doen. En tijdens de bittere oogst van het vees, klagen we bij Hem? Is dit juist?
Ik heb geleerd dat, hoe groot mijn geloof ook is, ik het nooit kan gebruiken om mijn wil te doen overheersen. In dit geval, geldt de gezegde: “Fouten maken is menselijk, maar op de fout aandringen is dom.”
Wie het kwaad wilt vermijden, dient ervan te vluchten. Oftewel, wie geen slachtoffer wilt zijn van het geweld en kwaad van deze wereld, dient ver te blijven van de duivelse deals. Vlucht van de slecht gezelschappen, vlucht van de feesten die vol zijn van drugs en alcohol, vlucht van de video’s, films, muziek, dans of wat voor feest, publieke of prive bijeenkomst die seks of de verlangens van het vlees stimuleren.
Als dit geobserveerd werd, zou de christen zeker weten dat het juk van de Here Jezus daadwerkelijk zacht en Zijn last licht is.
“Neem Mijn juk op u, en leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel; want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht” (MattheĆ¼s 11:29-30).
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 883 77 64

Geen opmerkingen:

Een reactie posten