BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 3 juli 2017

DWAASHEDEN VAN HET GELOOF




In deze veertig jaren van de Universele Kerk van Gods Rijk heb ik het grootste en effectiefste geheim van het Geloof geleerd: het offer. Ik heb dit niet geleerd op het college van Theologie, zelfs niet in de eerste drie jaren van het geloof. Ik heb dit geleerd met de ontwikkeling van de UKGR, door het intelligente geloof uit te oefenen, nog struikelend over zijn mysteries en een aantal keren te zijn gevallen in het emotionele geloof, kortom…
De Heilige Geest vond het goed om mij naar de woestijnen te begeleiden om te leren het emotionele geloof te scheiden van het rationele geloof. De moeilijkheden in de woestijn verplichten het gebruik van het intelligente Geloof om te overleven. In de praktijk heb ik geleerd dat, hoe groter het offer is, des te groter de standvastigheid van het constante geloof is, en hoe groter de veroveringen zullen zijn. Ik herinner me niet dat ik een overwinning heb bereikt op basis van gebed of vasten. Ondanks het feit dat ze fundamenteel zijn in de communicatie met God, moesten ze zelfs zo gepaard gaan met acties die ogenschijnlijk, “gek” en impulsief waren, maar vol van de overtuiging van de Geest van God.
“Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen” (Filippenzen 2:13).
Ik moet bekennen dat ik vaak doodsbang was en probeerde terug te trekken. Maar omdat het te laat was, moest ik naar voren gaan. Er was geen andere keuze. Als het niet de begeleiding van de Geest van de Almachtige was, was ik zeker verloren.
Ik geloof dat geen enkele held van geloof uit de Bijbel van zichzelf moedig was. Zijn lef en moed moest zijn gekomen van Degene die in hun zowel het willen en het werken werkt.
Het offer bevestigt het geloof en stimuleert de moed van de persoon die offert. Israël zegt het. In het verleden presenteerden de priesters offers aan God, voordat ze vertrokken voor de strijd. Zulke offers hadden niets te maken met de vergeving van de zondes. Het waren offers van acties van dankbaarheid, voor de overwinning over de vijanden. Bekleed met de wapenrusting van het geloof dat de Heer der Heerscharen met hen was, vertrokken de soldaten richting de vijanden, zonder enige bezorgdheid over hun militaire macht. De offers betekenden het verbond met de AllerHoogste en, als gevolg daarvan, zeker de overwinning.
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten