BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 26 juli 2017

DE FOUT VAN SALOMO




ZOALS DE MEERDERHEID AL WEET, STOND SALOMO BEKEND OM ZIJN BESCHIKBAARHEID OM VOOR GOD TE OFFEREN; HIERDOOR WERD HIJ OOK DE RIJKSTE MAN ALLER TIJDEN.
Maar waarom eindigde Salomo zijn dagen, zeggende: “alles is ijdelheid en najagen van wind”? (zie Prediker 1:14)
• Was hij niet de rijkste man die ooit op de aarde heeft bestaan?
• Was hij niet degene die toentertijd de mooiste vrouwen had?
• Was het niet hij die zei dat hij zijn ogen niets wat zij begeerden zou weigeren?

Als hij alles tot zijn beschikking had, om welke reden verloor hij dan het plezier in het leven?
De reden staat geschreven in Prediker 2:4-8:
IK MAAKTE MIJ grote werken, ik bouwde MIJ huizen, ik plantte MIJ wijngaarden. Ik maakte MIJ hoven en lusthoven, en ik plantte bomen in dezelve, van allerlei vrucht. Ik maakte MIJ vijvers van wateren, om daarmede te bewateren het woud, dat met bomen groende. Ik kreeg knechten en maagden, en ik had kinderen des huizes; ook had ik een groot bezit van runderen en schapen, meer dan allen, die voor mij te Jeruzalem geweest waren. IK VERGADERDE MIJ ook zilver en goud, en kleinoden der koningen en der landschappen; ik bestelde mij zangers en zangeressen, en wellustigheden der mensenkinderen, snarenspel, ja, allerlei snarenspel.
Zoals u kunt zien, begon hij die het in het begin voor God deed, het nu voor zichzelf te doen!
Hij verloor het plezier in het leven, omdat hij het plezier voor het Altaar verloor! En het plezier van iemand die van God is, IS op het Altaar!
In tegenstelling tot Salomo, eindigden de dagen van zijn vader David, zeggende:
“En daartoe, uit mijn welgevallen tot het huis mijns Gods, geef ik het bijzonder goud en zilver, dat ik heb, tot het huis mijns Gods daarenboven, behalve al wat ik ten huize des heiligdoms bereid heb. UW, o HEERE, is de grootheid, en de macht, en de heerlijkheid, en de overwinning, en de majesteit; want alles, wat in den hemel en op aarde is, is UW: UW, o HEERE, is het Koninkrijk, en GIJ hebt U verhoogd tot een Hoofd boven alles” (1 Kronieken 29:3, 11).
Daarom eindigde David zijn dagen rijk, gelukkig en gered!!!
Met dank aan: bisschop Cláudio Lana


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten