BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 11 juli 2012

NACHT VAN DE BEHOUDENIS


Voordat wij gaan studeren over de 4e stap naar de behoudenis is er iets heel belangrijk om te begrijpen, anders dan andere mensen denken en leren is de hel reël en niet een
figuurlijke uitdrukking om men bang te maken voor de zonde. Kijk naar het voorbeeld van Lazarus en de rijkeman. (lees Lucas 16:19-31). Merk dat de man in de hel al zijn gedachtes kon behouden, hij leefde nog maar in torment. Dus in de hel zal men nog leven en erger in pijn of eeuwige pijn.

Daarom is het belangrijk om te volharden in het geloof om het koninrijk van God binnen te komen en niet in de hel. En dit is de 4e stap volharding. Moeilijk is niet om behouden te worden, (zie het voorbeeld van de dief aan het kruis), moeilijk is om behouden te blijven en dat kan alleen maar gebeuren door onze volharding. Want anders dan de dief aan het kruis, op het moment dat u uw behoudenis veroverd heeft door uzelf totaal en compleet aan God te geven, gaat u niet dood. Wat wil zeggen dat u in staat bent om hem te verliezen, door nalatig te zijn in uw geloof of te wel door toe te laten dat het vuur Gods in u helemaal uitgedimd zal worden. Bv. Stoppen bidden, vasten, bijbel lezen, mediteren, gevoelig zijn aan Gods stem, verandering van visie, e.d
.
"En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten. En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.” Matteüs 24:10-13

Hier laat de Here ons duidelijk zien dat wij onze behoudenis kunnen bereiken alleen door te volharden in ons geloof dat is ons overgave en offer voor God. Als u het koninrijk van de Hemel wilt binnen treden moet u klaar zijn om alles te offeren, want het zal dat van u vereisen (lees Lucas 21: 16-19). De verdrukking van de wereld zal altijd sterk en groot op ons zijn, maar alleen diegene die door het geloof leefd gaat de wereld kunnen overwinnen en vergeet niet er zijn alleen maar 2 koninkrijken dat van het licht (Hemel) en dat van de duivel (de wereld) en u moet kiezen welke u wilt hebben, want zowieso voor alles is er een prijs. De prijs van de behoudenis en van de zonde.
Daarom zei onze Here Jezus:
“Raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt. Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u. Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.” Openbaring3:18-20”

Elke woensdag speciaal om 18.00u

UNIVERSELE KERK VAN GODS RIJK
Adres: Neumanpad #26
Paramaribo Centrum
Telf.: + 597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten