BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 19 juli 2012

GELOOF DAT MIJN BLOED DOET KOKEN



Wat kunnen we nog meer zeggen over Abraham die nog niet is gezegd? En toch, er is een ding die  maar weinigen geleerd hebben. De ervaringen van deze held van het geloof maakte hem tot een referentiepunt voor de Levende God op aarde. Dit is niet duidelijk wanneer we praten met mensen over God. Immers, ieder mens kiest zijn of haar eigen goden.


In de sport, fanatieke fans maken van hun sterren goden. In de wereld van muziek, nog andere fanatici maken van zangers goden. In elk gebied van het succes, de mensen hun fanatisme maakt altijd wel iemand in een god. Elke afgodendienaar heeft zijn of haar eigen goden.

 Maar hoe kunnen we de ene, ware God onderscheiden van de rest? Hoe kunnen we het verschil uitmaken tussen een kind van God en een afgod aanbidder?
De titel "god" degene die aanbeden wordt. Als u uw kind aanbidt, dit is afgoderij. De verering van een mens, dier of object vormt afgoderij. Hierdoor betekent geloven in God weinig of niets voor velen.

 
Echter, Abraham's manier van geloven, veranderde voor altijd het idee van een intelligent geloof in God. Zijn relatie met de onzichtbare Heer leert ons dit ...Door een beroep op de God van Abraham richten we ons geloof, op een intelligente manier, aan de Heer die Zich geopenbaard had aan Abraham, die hem beloftes maakte en die hem de beloftes vervulde tot in het kleinste detail.
Onder de religies van de wereld, welke god deed dit voor zijn volgelingen? Kent iemand een god die beloftes vervuld op de manier dat God voor Abraham deed?


Hij, en alleen Hij geëerd, en blijft eren Abraham en zijn kinderen in het geloof. Abraham ging verder dan de zegen zelf. Hij was, is en zal altijd het referentiepunt van God voor de wereld zijn.
Als ik bid en mijn gedachten richt naar de God van Abraham in de naam van de Here Jezus, is mijn geloof gewekt. Toen ik "God van Isaak" uitsprak, vergrootte mijn geloof. Toen ik mij volledig richtte op de God van Israël, kookte mijn bloed met geloof en ik vergat dat ik in deze wereld was. Als ik mijn geloof gebruik in de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Israël, is het alsof ik de ladder van het geloof opklim naar de troon van de Almachtige.


Je moet ook ervaren.

Wanneer tegen de profeten van Baäl uitgedaagd werd, dan wist profeet Elia dat zijn leven op het spel stond. Als er geen direct antwoord op zijn gebed kwam, zou hij worden gedood. En hij bad:
 

"Here, de God van Abraham, Isaak en Israël, laat het de dag van vandaag, dat Gij God in Israël en ik ben Uw knecht bekend zijn, en dat ik al deze dingen gedaan op Uw woord,"
1 Koningen 18,36.

Zijn gebed duurde minder dan 20 seconden, en dan kwam het vuur naar beneden. De glorieuze manifestatie van de Eeuwige en Enige God, de onbekende onder de heidenen, begon met Abraham. Abraham leert dat er geen grens is ,die we kunnen overwinnen door het geloof, en dat moeten we niet tegenhouden bij de uitoefening van een intelligente geloof. Deze onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan de stem van God was zijn "kruis" vanaf het allereerste begin, toen hij zijn wandeling begon met de Allerhoogste.

 
Via hem leren we dat de grootte van ons geloof wordt gemeten door de mate van ons offer.
 Via hem leren we te leven door het geloof.
 
Via hem leren we te scheiden geloof uit emotie, uit gevoelens van het hart.
 
Via hem leren we op te offeren.
 
Door hem ontdekken we het bestaan ​​van de eeuwige Schepper-God.

Bisschop Macedo

Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur ( ook om 18.00uur ).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Telf. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten