BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 4 juli 2019

GASTHEER DOOR UITMUNTENDHEID




Veel mensen zijn al een tijd in de kerken, maar ze worden niet door de Heilige Geest gedoopt omdat ze geen uitstekende gastheer zijn. De betekenis van de gastheer is: iemand die mensen ontvangt voor banket of feestjes in zijn eigen huis.

Abraham was een uitstekende gastheer om de Heer en twee engelen in zijn huis te ontvangen. Hij ontving hen met eerbied, vrees, blijdschap en haastte zich om hen op de best mogelijke manier te dienen, lees Genesis 18:1-8.
Zacheüs was een dief, gehaat door de maatschappij in die tijd, tollenaar en beroofde de armen, maar Jezus maakte hem een aankondiging:
“… Zacheüs, haast u en kom naar beneden, want heden moet Ik in uw huis verblijven. En hij haastte zich en kwam naar beneden en ontving Hem met blijdschap.” (Lukas 19:5-6)
Ik denk dat Zacheüs een speciaal diner bereidde, dat hij de knechten de opdracht gaf om het huis schoon te maken; de kamer waar de Here Jezus ging slapen, ten slotte, hij ontving Hem met uitmuntendheid en, toen hij het Woord hoorde, offerde hij zeggend:
“… Heere: Zie, de helft van mijn goederen, Heere, geef ik aan de armen, en als ik van iemand iets heb afgeperst, geef ik dat vierdubbel terbdsmug. Toen zei Jezus tegen hem: Heden is dit huis zaligheid ten deel gevallen, omdat ook deze een zoon van Abraham is.” (Lukas 19:8-9)
Deze passage herinnert me aan de gevangenen die gedoopt worden met de Heilige Geest in de kerkers van ons land, in situaties die compleet in tegenspraak zijn met die van velen die het recht hebben om te komen en te gaan, die een straf ondergaan die zij hebben gepleegd. Maar zij ontvangen Jezus in hun huis (in hun binnenste) met uitmuntendheid, tonen oprecht berouw van hun zonden, wassen hun hart met het Bloed van Jezus (nieuwe geboorte), en dan, ontvangen zij de Heilige Geest.
“Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij.” (Openbaring 3:20)
U die nog niet gedoopt werd met de Heilige Geest, moet eerst het huis (uw binnenste) voorbereiden, uw kamer (hart) schoonmaken, al het vuil weghalen zoals leugens, kwaadaardigheid, prostitutie, enz. Nodig dan de Allerhoogste uit om binnen te komen en Hij zal in u binnenkomen en zal voor altijd in uw leven blijven.
God zegene u meer en meer!
Met dank aan: Priscila Marques




Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten