BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 12 december 2018

TWEE SOORTEN GELOOF




Wanneer we het geloof kennen, leren we het te gebruiken voor de veroveringen en transformaties! Het is geweldig om van zijn macht te ervaren, hoe meer resultaten u bereikt, des te aangenamer is het oefenen van het Geloof. Daar is geen zonde in, integendeel!

Maar zou het geloof alleen beperkt blijven tot materiële prestaties?
Laten we eens naar de gelijkenis van de rijke man kijken:
“En Hij zei tot hen een gelijkenis en sprak: Het land van een rijke man had veel opgebracht. En hij overlegde bij zichzelf en zei: Wat zal ik doen? Want ik heb geen ruimte om mijn vruchten op te slaan.” (Lukas 12:16-17)
Bij het planten was er een actie van Geloof en de resultaten kwamen: een overvloedige oogst, tot het punt dat er geen plaats was om de vruchten op te slaan.
“En hij zei: Dit zal ik doen: ik zal mijn schuren afbreken en grotere bouwen en ik zal daarin al mijn koren en al mijn goederen opslaan.” (Lukas 12:18)
Deze rijke man merkte de noodzaak op om te offeren, daarom brak hij de oude schuur af en bouwde hij een nieuwe en grotere schuur om de oogst in op te slaan.
Geloof en offer resulteerden in verovering!
Het Veroverende geloof!
Laten we nu eens naar de woorden van dezelfde man kijken:
“En ik zal tegen mijn ziel zeggen: Ziel, u hebt veel goederen liggen voor veel jaren. Neem rust, eet, drink en wees vrolijk.” (Lukas 12:19)
Na de verovering van goederen en nieuwe dingen, dacht deze man aan zijn ziel, maar voor haar was er niet hetzelfde offer zoals ingezet voor de veroveringen, hij koos ervoor om te rusten …
Er was geen Reddend Geloof!
“Maar God zei tegen hem: Dwaas! In deze nacht zal men uw ziel van u opeisen; en wat u gereedgemaakt hebt, voor wie zal het zijn? Zo is het met hem die voor zichzelf schatten verzamelt en niet rijk is in God.” (Lukas 12:20-21)
Het is de realiteit die we elke dag zien, twee soorten geloof:
– Veroverend Geloof
– Reddend Geloof
Beide vereisen offer, maar weinig mensen zijn bereid om hun kracht aan de Eeuwige toe te vertrouwen.
“Als wij alleen voor dit leven op Christus onze hoop gevestigd hebben, zijn wij de meest beklagenswaardige van alle mensen.” (1 Korinthe 15:19)
Als we alleen het Veroverende Geloof gebruiken, kunnen we zelfs veel veroveren, maar zonder het Reddende Geloof zullen we altijd ellendig blijven.
Het is noodzakelijk om het Geloof te gebruiken voor onze Behoudenis, alleen dan zullen we voorbereid zijn op de Dag waarop onze ziel in Eeuwige Vreugde zal zijn!
Met dank aan: Bisschop Marcello Brayner


Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten