BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 2 januari 2018

EEN VERHAAL VAN EEUWIGE LIEFDE






Waarom zoveel liefde?
Waarom zoveel passie?
Beloftes en meer beloftes!
Liefdesverklaringen!
Een onveranderlijke trouw!

De Allerhoogste zucht, Hij verlangt, Hij droomt van de transformatie van ongelovige en opstandige wezens in Zijn geliefde natie, Jakobs die Israël zullen zijn.


“Weder opbouwen zal Ik u, zodat gij gebouwd wordt, jonkvrouw Israëls. Opnieuw zult gij u tooien met tamboerijnen en uittrekken in vrolijke reidans” (Jeremia 31:4).
Het is echt wonderbaarlijk om te zien dat de Allerhoogste wil reinigen wat Hij niet heeft bevuild, om op te bouwen wat Hij niet heeft vernietigd, en om diegenen te zien die Hem hebben gehaat. Elke keer dat we mediteren op het Woord van God, hebben we de mogelijkheid om Zijn karakter, Zijn manier van zijn en hoe te handelen in verschillende situaties, te visualiseren. Het is alsof we Zijn “persoon” bouwen, bijna als een hologram voor onze ogen.
Toen ik mediteerde op Jeremia 31, moet ik bekennen dat ik ontroerd was, er kwamen tranen in mijn ogen, omdat ik me God kon voorstellen als een persoon, een persoon die lijdt vanwege liefde, iemand die bedrogen en verlaten werd, en in sommige gevallen vergeten was. Toch is Hij in staat om zo intens de terugkeer te wensen van degenen die Hem hebben verraden, en een heel scenario van vreugde en stabiliteit te plannen voor degenen die Hem vaak hebben genegeerd, dit alles bovendien zonder enige afkeer. 

Kunt u zich zo’n persoon voorstellen? 
Blijf gefocust en het zal u lukken.

“Van verre is de Here mij verschenen: Ja, Ik heb u liefgehad met eeuwige liefde, daarom heb Ik u getrokken in goedertierenheid”(Jeremia 31:3)
Ja, de Allerhoogste is in staat om verraders als maagden te zien, dat wil zeggen als puur en onberispelijk, Hij ziet ze met de ogen van het geloof, Hij smacht naar liefde en trekt ze naar Zichzelf.
Hij gelooft in onze transformatie!
God zit vol goede plannen voor iedereen, maar deze plannen kunnen alleen werkelijkheid worden in de levens van degenen die de ontrouw verlaten (hetzij in daden of intenties, iets dat gedaan werd of een gevoel is) en worstelen met al hun kracht om dag na dag een nieuwe persoon, een echte maagd te zijn. Het volk van Israël heeft buitensporig veel gezondigd, en u kunt zichzelf als een extreme ZONDAAR zien, maar vergeet niet dat God naar u verlangt, net zoals een bruidegom naar zijn MAAGDELIJKE bruid verlangt.
Weder opbouwen zal Ik u, zodat gij gebouwd wordt, jonkvrouw Israëls. Opnieuw zult gij u tooien met tamboerijnen…
Elke keer dat God zegt “zal”, zegt Hij dat er iets dat “nog niet is gebeurd”, zal gebeuren (geloof), dat iemand die niet veranderd is, zal veranderen!
Laat God de Heer van uw ziel worden. En weet u hoe u het dient te doen? In ALLES onderdanig zijn aan de Allerhoogste, en Hij zal zeker van u houden met de eeuwige liefde.
Amen!
Met dank aan: Bianca Carturani


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten