BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 4 april 2016

HET GELOOF DAT HET JOODSE VOLK BEWOOG




Allereerst, bedankt!
Ik weet dat ik van heel ver kom, maar ik begrijp nog steeds niet alles wat vandaag voor mij werd gedaan. Ik ontving geweldige aandacht en kon over dit gebouw, dat mij sprakeloos maakte, leren en het ervaren.
Ondanks het feit dat dit jullie werk is, dank ik jullie ervoor, omdat jullie meer deden dan wat ik had kunnen bedenken!
Als een Jood heb ik mijn gehele leven over de geschiedenis van Jeruzalem geleerd, de heilige stad. Ik hoorde altijd over de vorige Tempels en wat ik ervan kon leren, was enkel wat restte van de tweede Tempel: “de Klaagmuur”.
Maar deze ongelofelijke constructie doet me voorstellen wat er ooit achter die muur stond. Er zijn geen woorden die de grootheid van deze Tempel kunnen beschrijven!
Dit project is voor een ieder erg gezegend. Ikzelf heb geleerd dat het belangrijkste niet de religie is, maar wel de liefde en eenheid tussen allen in deze plaats. Dit is de basis van het hele project. En dit alles wordt samengevat in één zin, die de basis van de Tora is: “Heb uw naaste lief gelijk uzelf”.
Dit is het geloof dat het Joodse volk in het verleden bewoog.
Dank u, dank u en nogmaals dank u!
Ishai Iamin – Jeruzalem



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu ,12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten