BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 15 november 2013

EX MOSLIM BEKEERT ZICH IN DE GEVANGENIS


Sinds 2009 ben ik een moslim geworden. Dit jaar werd ik veroordeeld tot 51 jaar en 6 maanden gevangenisstraf in de Streng Beveiligde Gevangenis in Leeuwkop, gelokaliseerd in Johannesburg, Zuid Afrika. In de gevangenis hab ik de gelegenheid gehad om deel te nemen aan de cursus van het boek “Nothing to Lose 1″ (Niets te Verliezen – een biografie van bisschop Edir Macedo). Daardoor kon ik achter de waarheid komen van Jezus Christus.


In het Islam leerde ik dat Jezus alleen maar een profeet was en niet de Zoon van God. Ik wist niet dat Hij voor ons aan het kruis gestorven was. Toen ik de waarheid begreep, begon ik mijn geloof alleen in Jezus, de énige Zoon van God, te plaatsen.

De cursus van het boek “Nothing to Lose 1″ heeft mij geholpen om het geloof, de waarheid en het licht van God voor mijn leven te vinden. Ik begon tot God te bidden en Hij beantwoordde mij. Ik had een wrok jegens mijn beste vriend, omdat hij degene was die mij in de gevangenis deed belanden en ik was in staat om hem te vergeven. Ik vond ook een doel voor mijn leven, omdat ik, toen ik nog in een andere gevangenis zat, de wens had om te sterven. In mijn ogen was zelfmoord de beste oplossing, omdat ik geen uitweg zag, maar in deze gevangenis heb ik de ware God gevonden.

Vandaag de dag heb ik ook “Nothing to Lose”, oftewel, Niets te Verliezen, omdat ik, door middel van het Woord van God, alles heb: ik heb geloof, de Heilige Geest, de liefde en de macht van God in mijn binnenste. Voorheen had ik angst, onzekerheid in mij wat mijn leven buiten de gevangenis betreft, maar door deel te nemen aan de cursus begreep ik dat ik niet alleen ben en dat ik niet van mijzelf ben, maar van God.

Ik, die mijzelf eenzaam en zonder familie beschouwde, heb nu een nieuwe familie gevonden, de Universele Kerk, mensen met wie ik het Woord van God kan delen. Mijn doel is nu dat God mij helpt bij de nieuwe uitspraak tegen mijn vonnis, zodat ik de gevangenis kan verlaten en met anderen kan delen wat ik hierbinnen heb geleerd. Ik bid voor degenen die ziek zijn, HIV positief zijn en degenen die God nog niet kennen. Ik dank God voor de verandering in mijn leven die ik bereikt heb door de lessen van de cursus “Nothing to Lose 1″, omdat ik nu kan genieten van Zijn Geest en Zijn Macht.


Hennie Amin Isaacs 


Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten