BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 18 oktober 2018

DOOR HET GELOOF KOMT DE RECHTVAARDIGE ...




Door het geloof komt de rechtvaardige in opstand…

Door Zijn geestelijke aard, was Jezus Een Opstandige. En het mocht niet andere zijn.

Omdat Hij onder invloed was van de Geest van Rechtvaardigheid, boog Hij niet voor de regering van de geest van onrechtvaardigheid.
Alle mensen die onder invloed zijn van de Geest van Rechtvaardigheid dragen in hun binnenste de opstand tegen de geesten van geestelijke corruptie en zijn morelen.
Voor zulke mensen is het ontoelaatbaar om de Geest van God te hebben en tegelijkertijd onderworpen te zijn aan de onrechtvaardigheden die, diep van binnen , vanuit de hel komen.
De bovennatuurlijke toestemming hierin is geen teken van Zijn wil. In tegenstelling, God heeft de handelingen van de vijanden toegestaan zodat Zijn kinderen, de kinderen van Rechtvaardigheid, in opstand komen, vechten en zegevieren tegen hen.
Dit zal het geloof van de oprechte bedrogene wakker maken. Het zal hen laten zien dat er een Levende en Almachtige God klaar staat om hen te bevrijden.
Zo was het ook in het verleden. Het Beloofde Land was geen geschenk. Ook al was het een belofte, moest het in bezit genomen worden. Dit betekend dat om hem in bezit te nemen, het vele levens heeft gekost. Maar toen de kinderen van Israël naar een stap vooruit gingen, namen zij bezit van die ruimte.
De aanwezigheid van God met hen betekende niet dat de reis makkelijk zou zijn. Vandaag de dag is het niet anders. Met mij is het niet anders geweest.
Zo waar als dat God bestaat, weet ik dat Hij met mij is. Bovendien vond ik nooit, op geen enkel moment, makkelijke dingen op mijn weg.
U kent vast wel, tenminste, één persoon die mij voor niks haat, toch?
Vele jaren terug, op een mooie dag, klaagde ik zelfs, zeggende: “Here, alles is voor mij heel moeilijk geweest. U weet voor wie ik strijd en mijn doelen zijn niet in het geheim voor U. Waarom zijn er zoveel barrières van onrechtvaardigheden?”
Op dat zelfde moment antwoordde de Heilige Geest: “De strijd is groot, maar de overwinning is gegarandeerd.”
Meteen had ik weer kracht en ging ik voor alles of niets. Immers had ik niets en heb ik niets te verliezen.
Maar hier een berichtje voor mijn volgelingen: ik zal doorbreken! En welke wetten mij ook proberen te stoppen, die wetten zullen mijn voeten ondersteunen om nog hoger te komen.
En als mijn Heer u toestaat mij te vermoorden, weet dan dat de geplante zaden veel meer vrucht zullen dragen dan toen u leefde.
Gezegend zijn zij die het levende geloof in de Levende God aannemen!
“God is een rechtvaardig Rechter en een God, die te allen dage toornt.” (Psalmen 7:12)
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten