BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 26 juni 2018

HET VEULEN




Op een dag kwam een veulen heel erg blij thuis en vertelde aan zijn moeder:
– Mama, vandaag was ik in de stad en toen ik op straat liep, was er een grote menigte aan het juichen van blijdschap. Velen legden mantels en palmbladeren op de grond waar ik langskwam. Er werd een grote feest voor mij gehouden.
Zijn moeder, een oudere en ervaren ezelin, was geïntrigeerd door het euforische verhaal van haar zoon en vroeg:
– Mijn zoon, was jij iemand aan het dragen toen jij de stad binnenkwam?
Het veulen antwoordde:
– Jawel, ik droeg een Man die Jezus Christus heet, maar ik weet zeker dat de mensen niet zo’n groot feest voor Hem hielden. Het was allemaal voor mij.
Zijn moeder gaf het veulen een idee:
 – Zoon, ga alleen terug naar deze stad en laten we zien hoe de mensen je zullen ontvangen.
Op een dag liep het veulen door de straten van die stad en besloot om alleen naar binnen te gaan, maar toen hij langs de straten liep, begonnen de mensen hem slecht te behandelen. Het kwam zelfs zover dat ze hem sloegen en vervolgens wegjaagden.
Het arme dier ging teneergeslagen terug naar huis en vertelde aan zijn moeder wat voor trieste ontvangst hij had gekregen.
– Mama, ik kwam de stad binnen en er was geen vreugde… Ik werd slecht behandeld en uitgedreven. Waarom is dit met mij gebeurd?
Zijn moeder antwoordde:
– Mijn lieve zoon, wees nederiger en begrijp de volgende les: zonder Jezus Christus ben jij niet meer dan een simpele veulen…
Jezus zei:
“Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen.” (Johannes 15:5)
Met dank aan: Bisschop Renato Valente


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres: Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 883 7764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten