BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 27 juni 2018

DE VREES VOOR DE HEER




“De vorsten hebben mij vervolgd zonder oorzaak; maar mijn hart heeft gevreesd voor Uw woord.” (Psalm 119:161)
Wie de HEER vreest, vreest Zijn Woord, en wie het Woord vreest, vreest de Heer van het Woord.
De Here Jezus Christus leert dat wie Zijn Woord gehoorzaamt, ook van Hem houdt; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken. Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet. Johannes 14:23-24
Alleen de Vrees voor de Heilige Allerhoogste God is in staat om de impulsiviteit voor de zonde te remmen. De Geest van God heeft Zijn ware kinderen in staat gesteld om een integer, rechtvaardig en vrezend gedrag te hebben, tot op het punt dat ze vluchten van de zonde.  
Wanneer er gebrek is aan vrees, zal de persoon, zelfs vol van geloof en bijbelse kennis, niet in staat zijn om de integriteit te bewaren tegenover het gemak om zich te corrumperen. Dit betekent dat hij de verboden plezieren niet zal kunnen weerstaan en zijn hart niet schoon zal kunnen houden tegenover de onrechtvaardigheden, verraad en kwaadsprekerijen. 
Wanneer de vrees of respect voor de Heiligheid van de HEER afwezig is, groeien de vleselijke verlangens in de kwetsbare geest en al snel veranderen ze in zondige daden.
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres: Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 883 7764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten