BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 20 oktober 2017

OP DE VLEUGELS VAN HET GELOOF VAN EEN AREND





Gedurende de hele geschiedenis van de mensheid zijn er altijd mensen geweest die God vreesden, maar twijfelden aan zijn Gerechtigheid. Waarom worden de slechte mensen rijk terwijl de goede mensen ellendig zijn? Waarom bereiken de oneerlijken succes en de gaan de eerlijken door nood? Zelfs de profeet Jeremia twijfelde:


“HERE, U bent altijd rechtvaardig als ik een zaak aan U voorleg om uw beslissing te horen. Mag ik daarom deze klacht aan U voorleggen: Waarom gaat het slechte mensen altijd goed? Waarom hebben de goddelozen zoʼn gemakkelijk leven? U plant ze, ze schieten wortel, bloeien op en hun handel floreert. Zij zeggen: ‘God zij dank!’ Maar in hun hart menen zij daar niets van. Maar wat mij betreft, HERE, U kent mijn hart, U weet hoe ik naar U verlang… 

De Here gaf mij als antwoord: ‘Als u al moeite hebt om mensen bij te houden, wat doet u dan als u het moet opnemen tegen paarden?” (Jeremia 12:1-5)

Oftewel: Jeremia waarom maakt u zich zorgen om de ellende van de verloren rijken, als u Mij als Partner, Bondgenoot en Vader heeft? Waarom staat u erop om uw visie af te wijken van Mijn Grootheid en Glorie?
Wanneer de mensen die van God zijn, hun geloof focussen op kleine en onbelangrijke dingen, zullen ze nooit genoeg geloof (moed) verzamelen om in grote dingen te investeren. Hoe is het mogelijk om oprecht in de Almachtige te geloven en tegelijkertijd kleine dingen te ontwerpen? Dit is het gebrek van vele christenen geweest. Daarom raken ze verloren in de ellende en jaloers op de slechte en oneerlijke rijken. Ze willen met hun concurreren terwijl hun staat oneindig groter en beter is.
Het probleem is dat zij DE VLEUGELS VAN HET GELOOF VAN EEN AREND hebben verwaarloosd om te rennen…
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumnapad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten