BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 30 december 2016

PARFUM VAN DE UKGR vs DOORN VAN DE UKGR




Het lied Perfume Universal (Universele Parfum – een bekend Portugees lied van het UKGR Centrum) heeft onze levens heel sterk gemarkeerd. Het vertroostte ons te midden van zoveel verdrukkingen die wij leden toen wij Christus vonden. De kerk groeide en werd dag na dag versterkt. Wij zagen sterke en toewijdde helpers. Pastors hadden een sterke zalving van de Heilige Geest. Het probleem van de een was het probleem van de ander. Het was een tijd van geloof, onschuld, blijdschap en bemoediging.

Echter, de geestelijk groei en rijping van een christen gaan door steile paden. Vaak zelfs duistere paden… Toen Paulus gekozen en gezonden werd door God, gebeurde alles heel snel. Door de handen van Paulus verrichtte God grote wonderen, door de handen van Paulus werden de grootste openbaringen van het Evangelie geopenbaard voor de ogen van ellendige ongelovige zondaar, zoals wij. Alles ging voort met grote vooruitgang. Het evangelie breidde zich uit in alle naastgelegen gebieden, duizenden en duizenden christenen kwamen er elke dag bij. En over een dag gesproken, zei Paulus ooit op een mooie dag:
en ook om het buitengewone van de openbaringen. Daarom is mij, opdat ik mij niet te zeer zou verheffen, een doorn in het vlees gegeven, een engel des satans, om mij met vuisten te slaan, opdat ik mij niet te zeer zou verheffen. Driemaal heb ik de Here hierover gebeden, dat hij van mij zou aflaten…Daarom heb ik een welbehagen in zwakheden, smaadheden, noden, vervolgingen, benauwenissen ter wille van Christus, want als ik zwak ben, dan ben ik machtig (2 Korintiërs 12:7-10).
In de laatste weken zijn er op het internet veel venijnige uitstortingen tegen de kerk geweest van mensen die verteerd zijn door nijd, wrok, vergelding en wraak. Een ziekelijke, monsterlijke en gewetenloze zucht naar wraak. En terwijl ik bad en een antwoord aan de Heer vroeg, zoals apostel Paulus ook deed: “Alstublieft, haal dit van ons weg Heer…”. Zei de Heilige Geest tegen mij: “Dit zijn alleen maar doornen in het vlees. Plaats jezelf niet op hetzelfde plateau als van slijk en verrotting.
Op dit moment ontvangen wij een speciale openbaring over wat er gebeurd met deze aangenaam geurende Roos die onze kerk is. Zoveel aanvallen tegelijkertijd, waarom? Het antwoord is heel simpel: om ons te doen kiezen welke “route” ons geloof zal nemen. Er zijn twee extremen die men kan opgaan ten opzichte van deze gebeurtenissen: gedeprimeerd worden en proberen om de doornen te verwijderen of voorkomen, dat is de route van de depressie; of een onverschillig antwoord: En dan?! Ik groei en het interesseert me niet of ik anderen stoor, dat is de route van hoogmoed.
Noch de ene route, noch de andere, moet genomen worden. Gevoelens van grootheid of depressie zijn “satellieten” die bij onze ziel horen. Ze zijn daar en draaien telkens om ons heen. Ze proberen constant binnen te komen in de route van ons geloof. Wij kunnen onszelf niet toestaan om hun routes te nemen, want de routes nemen van de gevoelens van de ziel houdt in om zeker te zijn van een onvermijdelijke ramkoers te volgen. De Heilige Geest nodigt ons uit om verder te gaan, Hij nodigt ons uit om te begrijpen wat of wie deze doornen zijn: boodschappers van Satan. Het internet werd en wordt gebruikt om Gods liefelijke geur te verspreiden, maar de doornen van het kwaad komen ook. De boodschappers van satan sparen kosten noch moeite om zich voor te doen als wat zij in feite zijn: doornen.
Goed, wat is dan de oplossing? Een hemels transport gebruiken wiens passage al bewaard is door Degene die het heeft voorbereid sinds vóór de grondlegging van de wereld. U kunt naar een plaats gaan die vrij is van deze viezigheid en bespottingen, u kunt ontkomen om doorboord te worden door deze beledigingen en godslasteringen:
Hij heeft ons verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde (Kolossenzen 1:13).
Laat u zich vandaag geleid worden door de Heilige Geest naar deze dimensie van geestelijke volwassenheid, groei en sereniteit. Neem bezit van het enige dat u kan helpen om uw geloof te redden om niet in een ramkoers te geraken met niets: de Genade van de Here Jezus.
…Mijn genade is u genoeg… (2 Korintiërs 12:9).
Dat was het antwoord voor Paulus. Dat dit ook het antwoord voor ons zal zijn.
Laten wij een uitstekende dag hebben.
Met dank aan: Lucia W. Santos

Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu & 15.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten