BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 2 juli 2013

DE REBEKKA VAN HET VOLK


Waarom hebben wij zoveel christenen gezien wiens levens mislukken en zoveel pastors en evangelische kerkleiders gezien die zo’n hekel aan ons hebben?

“Misschien zal mijn vader mij betasten; dan zal ik in zijn ogen zijn als iemand, die de spot met hem drijft, en ik zal vloek over mij brengen en geen zegen. Maar zijn moeder zeide tot hem: Uw vloek zij op mij, mijn zoon; luister nu naar mij en ga ze mij halen“ (Genesis 27:12-13).

Ook al was de uiteindelijke beslissing om zijn vader te bedriegen van Jakob, toch kunnen wij hier de grote invloed zien die zijn moeder toentertijd uitoefende. Rebekka stond niet alleen toe, maar gaf ook het bevel aan Jakob om zijn vader te bedriegen en, wat nog erger is , zij nam de verantwoordelijkheid voor die daad.

Zij beval Jakob om geitebokjes te brengen, terwijl Isaak Esau had gestuurd om te jagen. Isaak beval Esau om een smakelijk gerecht voor hem te maken, terwijl Rebekka het voor Jakob deed. Zij beval ook dat Jakob zou doen alsof hij een ander persoon was. Maar wat baat het om dit bij God te proberen, als hij onze harten onderzoekt?

Rebekka leerde Jakob om op de “makkelijkste” manier te “veroveren”, zonder een waar offer te maken, en wat waren de gevolgen daarvan? Gedurende verscheidene jaren veroverde Jakob zegens, maar tegelijkertijd was hij ongelukkig en werd hij bedrogen. Terwijl zijn moeder, die hem zo graag “gezegend” wilde zien worden, de rest van haar leven ver van haar geliefde zoon doorbracht. Afijn, zij was immers degene die zij: “Uw vloek zij op mij”.

Ik wil niet de Rebekka voor het volk worden door hun offerandes te leren geven in plaats van te offeren. Ik wil nooit dat deze vloek op mij komt. “Ik laat” deze vloek achter voor de religieuzen die de mensen leren dat het offer niet noodzakelijk is, maar zij zullen, binnenkort, hun “Jakobs” zien vertrekken om hun nooit meer terug te zien, omdat die “Jakobs” hun Vallei van Jabbok zullen opzoeken om hun ware offers te maken en Israël te worden.

Met dank aan: Bisschop Celso Júnior


Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten