BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 8 november 2012

VAN MOSLIMS TOT DE HERE JEZUS

Deze foto toont de doop van Murtala en Fatumata, die voorheen moslims waren. Dit koppel kwam 5 maanden geleden naar het UKGR Centrum in Portugal met veel problemen. Één van deze problemen was de situatie in het huwelijk, ze maakten veel ruzies en stonden op het punt om te scheiden. Ik herinner me toen ik het voor het eerst met de man sprak dat hij zei dat hij gedachtes had om zijn vrouw te vermoorden. In hun huis was er geen vrede, het was een ware hel.
 
Ze hebben echter in een korte tijd dat ze de diensten aan het volgen zijn grote veranderingen gezien in hun levens. De ruzies thuis stopten en veel andere problemen beginnen op te lossen. Bisschop, tijdens zijn tweede dag in de kerk begreep hij het nut van de tiende en nam meteen de beslissing om zelf de tiende te worden. Op de derde dag dat hij in de kerk was, begon de Campagne van Israël van Berg Moria, hij en zijn vrouw waren een van de eersten om deel te nemen.
 
Na de dienst ging ik met hem praten en vroeg hem of hij begreep wat het betekende om te offeren. Hij zei dat hij gedurende zijn hele leven had geofferd voor de duivel, door te offeren voor hekserij en voor zijn religie, maar nu was hij bereid om zijn leven over te geven aan de God die hij begon te leren kennen. Kort daarna besloten ze om zich te laten dopen in het water. Wat mijn aandacht het meeste trok was dat ik ze, voor de doop, adviseerde en hun uitlegde over hoe ze zichzelf dienden te verloochenen ten behoeve van de Heilige Geest.
Bij het einde vroeg ik of ze het begrepen hadden en hij vertelde mij dat op een dag een vriend geld nodig had om naar een land te gaan om drugs te halen en hij vroeg hem om hem wat geld te lenen. Omdat de man geen geld had om te geven, gaf hij zijn BMW aan zijn vriend, zodat hij hem kon verkopen en de drugs kon halen. Hij zei toen tegen mij: “Als ik in het verleden voor een vriend offerde, dan zal ik nu veel meer doen voor de Heilige Geest.”

Het verschil zit hem niet in de tijd dat een persoon besteed in de kerk, maar in de totale en complete overgave aan de Heilige Geest.
Pastor Alan Vitório – Portugal


Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten