BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 28 oktober 2019

VERGEVING BEOEFENEN




Niemand kan de doop met de Heilige Geest ontvangen als hij wrok tegen iemand heeft.
Gods vergeving hangt af van onze vergeving.
Het is het gebod van Jezus:

“Want als u de mensen hun overtredingen vergeeftzal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal uw Vader uw overtredingen ook niet vergeven.” (MattheĆ¼s 6:14-15)
Maar hoe kan ik vergeven als ik er geen zin in heb, als ik de schade die me is aangedaan niet kan vergeten?
Hoe kan ik mijn hart verplichten om te vergeven?
Het gaat niet. Niemand kan de impulsen van het hart beheersen. Het hart is opstandig tegen God, laat staan tegen ons!
Hoe dan de Here Jezus te gehoorzamen en vervolgens te vergeven?
Het hart kan zijn wat het ook is, maar het controleert nooit het verstand wanneer de persoon vastbesloten is.
Gebruik uw intellect en bid voor haar. Noem haar naam voor God, vraag Hem om haar te zegenen, dit soort dingen.
Zelfs als uw hart schreeuwt, huilt en haat voelt, is het belangrijk dat u uw verstand, intellect gebruikt en het Woord van Jezus GEHOORZAAMT en woorden van zegen tot een andere persoon belijdt.
Het is duidelijk dat de Heilige Geest, door deze inspanning van geloof, onmiddellijk de gevoelens uit het hart zal verwijderen.
U wordt vrij van de kanker van de ziel, ontvang Gods vergeving en de doop met de Heilige Geest.


Bisschop Edir Macedo





Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum 

Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten