BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 3 juni 2019

WAAROM NIET VANDAAG?




Elke keer dat ik naar het winkelcentrum moet om iets te kopen (wat ik niet graag doe), is het ergste wat er kan gebeuren, behalve dat de plaats vol is, is van de verkoper te horen dat wat ik nodig heb niet op voorraad is; oftewel, ik zou moeten betalen en wachten om het vervolgens thuis te ontvangen.

Ik haat het! En ik denk niet dat ik de enige ben!
We leven vandaag in een samenleving waar alles onmiddellijk moet gebeuren. We willen alles voor “vandaag”; en in sommige gevallen, als het mogelijk was, voor “gisteren”.
Echter, met betrekking tot de geestelijke dingen, doen velen niet de moeite om te wachten.
Hoevelen zijn degenen die al jaren naar de kerken (inclusief in de UKGR) gaan en nog steeds God niet kennen, niet verzegeld zijn met de Geest van de Allerhoogste?
En waarom gebeurt dit?
Omdat ze het niet erg vinden om de dienst te verlaten, deel te nemen aan de Vasten van Daniel zonder mee naar “huis” te nemen waar ze naar op zoek waren.
Toen Jezus Zacheüs de gelegenheid gaf om zijn leven te veranderen, gebruikte Hij het woord “vandaag” twee keer.
“En toen Jezus bij die plaats kwam, keek Hij op, zag hem en zei tegen hem: Zacheüs, haast u en kom naar beneden, want VANDAAG moet Ik in uw huis verblijven.” (Lukas 19:5)
Zacheüs kwam onmiddellijk naar beneden. Hij liet het niet voor straks. Hij vroeg Jezus niet om de datum opnieuw te plannen, zodat hij het huis kon opruimen, een betere maaltijd kon kopen, enzovoort.
Hij handelde onmiddellijk en haastte zich om van de boom naar beneden te komen om Jezus met blijdschap te ontvangen.
Reeds in zijn huis, in de aanwezigheid van de Here Jezus, wachtte hij niet tot iemand hem zou zeggen wat hij moest doen, omdat de Heilige Geest Zelf in zijn verstand sprak.
Wat deed Zacheüs?
Hij handelde opnieuw onmiddellijk. Hij kon en wilde de grote kans die hem werd aangeboden niet missen.
“Zacheüs nu ging staan en zei tegen de Heere: Zie, de helft van mijn goederen, Heere, geef ik aan de armen, en als ik van iemand iets heb afgeperst, geef ik dat vierdubbel terug.” (Lukas 19:8)
Op dat moment, tegenover iedereen, nam hij zijn zonden op, erkende zijn fouten en greep de gelegenheid om de grootste van alle zegeningen te ontvangen: de Behoudenis van de ziel.
“Toen zei Jezus tegen hem: VANDAAG is dit huis zaligheid ten deel gevallen, omdat ook deze een zoon van Abraham is. Want de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zalig te maken wat verloren is.” (Lukas 19:9-10)
Jezus wil niet wachten om u te dopen met de Heilige Geest. Hij wil niet wachten om u te kunnen redden.
Hij wil u VANDAAG!
De vraag die in de lucht blijft hangen, is: Wilt u het leven van zonden, het verdriet en de pleziertjes van deze vieze wereld VANDAAG achter u laten?
Jezus is (in de persoon van de Heilige Geest) op dit moment in uw huis, net zoals Hij in het huis van Zacheüs was.
En zeker wat Hij graag wil zeggen is: – VANDAAG werd hij/zij gedoopt met Mijn Geest.
Het hangt van u af.
Met dank aan: Bisschop Celso Júnior





Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten