BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 4 april 2012

Geen geloof, geen wil om te leven, helemaal niets...


"Wie kan mij helpen?"

Als iemand denkt in zichzelf: Ik ben helemaal verloren, ik heb niets meer, er is niets te verliezen, dus het is alles of niets, leven of dood. Als ik leef, leef ik en als ik sterf, sterf ik. En ze besluiten om de wereld van misdaad te betreden.''

Wanneer een religieus persoon in zonde leeft, begint hij te denken net als deze crimineel.

"Sinds ik hoe dan ook verloren ben, nog een vergissing of een fout minder zal mijn geestelijke toestand niet veranderen. Ik ga al naar de kerk, ik hield mijn geloften en niets ..."  Deze persoon doet me denken aan het verhaal van de jonge man en de hoer in Spreuken 7:6-23.
En dit is waar mensen ontmoedigd worden en de strijd opgeven.

Veel mensen zeggen: "Mijn geloof is niet als van hen. Ik voel me leeg en ontmoedigd. Ik heb geen geloof, geen wil om te leven, helemaal niets ... Ik heb leiding gegeven aan een zinloos leven. Als God mij wilt helpen, moet Hij het zelf doen, want mijn sterke punten zijn uitgedoofd. Soms voel ik me alsof ik in een drijfzand put zit en er is geen uitweg. Hoe meer ik beweeg, hoe sneller ik zink. "

"Wie kan mij helpen?"

Antwoord:
U heeft niet de kracht om te vechten, maar de kracht om te blijven leven in de zonde, is dat niet zo? De kracht die je hebt gebruikt om te zonde kan worden gebruikt om dingen goed te maken.
Dit noemen we ''geloof.''

Geloof is macht. Het dient ten goede of ten kwade, afhankelijk van de wil van u.
Geloof is gehoorzaamheid. Wanneer u deze macht gebruikt om het Woord van God te gehoorzamen, zal je leven nooit meer hetzelfde zijn. Zonder deze gehoorzaamheid aan het Woord van God, zul je Zijn resultaten niet zien.

Kerkbezoek en loyaliteit aan een aantal eenvoudige dingen om te oefenen zijn belangrijk.
Echter, niets is effectiever in het oplossen van problemen dan het offer van de zonde.
Zonde neutraliseert geloof en belemmert de werking van de Heilige Geest.

Mijn Vader, in de Naam van de Here Jezus, verwijder de geest die Uw volk heeft verhinderd van denken.

God  zegene u.


Zondag om 9:30u en 12u (ook om 18u)
Adres: Neumanpad # 26 (zijstraat van de Domineestraat)
             Paramaribo Centrum

Telefoon: +597 88 37 764 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten