BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 27 februari 2020

DE WIL VAN DE HEILIGE GEEST




“Hierin wordt Mijn Vader verheerlijkt, dat u VEEL vrucht draagt en Mijn discipelen bent.” (Johannes 15:8)

Wanneer een persoon de Geest van God ontvangt, heeft hij dezelfde kracht in zich die de Here Jezus in staat stelde een heilig leven in deze wereld te leiden en buitengewone werken te doen. De bediening van onze Heer duurde slechts drie jaar en Hij deed wat Hij deed! Stelt u zich voor als Hij langer in deze wereld was gebleven! Daarom zei Hij:


“Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader.”(Johannes 14:12)


Hij praat over VELE vruchten en GROTERE werken dan die Hij deed. Hiermee begrijpen we dat de goede en trouwe dienaar de plicht heeft om aan de verwachtingen van zijn Heer te voldoen. Er kan geen excuus zijn! Als we dezelfde Geest van de Here Jezus hebben, moeten we het verschil in deze wereld maken. Waar we onze voeten plaatsen, zal het van ons zijn, en de Naam van onze Heer zal verheerlijkt worden.
We weten niet hoeveel tijd we nog over hebben in deze wereld, daarom moeten we bekwaam zijn om de kansen te benutten die God ons heeft gegeven. Niemand kan de mond van de os vastbinden tijdens het dorsen. God is op zoek naar mensen, mannen en vrouwen, die grotere werken in deze wereld willen doen voor Zijn exclusieve glorie. Er is geen tijd te verspillen!

Het is onmogelijk dat een man vol met de Heilige Geest langs een plaats gaat, of het nu groot of klein is en geen verschil maakt, geen nalatenschap achterlaat voor de volgende die komen. Onze Heer heeft dorst naar zielen en Zijn dienaren hebben dezelfde dorst als Hij.


Bisschop Edir Macedo





Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum 
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten