BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 18 november 2016

HET PRAKTISCH GELOOF





25 jaar geleden werd ik op 30-jarige leeftijd met hoge bloeddruk gediagnosticeerd. Op dat moment woonde ik in de Verenigde Staten waar ik altijd een medische controle onderging voor mijn hoge bloeddruk.
Tijdens één van mijn bezoeken aan de cardioloog vertelde hij mij na een elektrocardiogram, dat ik een hypertrofische cardiomyopathie had, wat een ziekte is van het myocard (hartspier) waarin een deel van het hart vergroot is net zoals een armspier, die groeit wanneer je aankomt, groeit de hartspier als gevolg van de hoge bloeddruk of ook door genetische oorzaken.
Wanneer een persoon wordt gediagnosticeerd met hypertrofie aan het hart, dan is er geen genezing door middel van een medicijn, wel voorkom je dat de situatie verergert, maar je kan het niet terugdraaien. Bovendien kan een progressie van de anomalie een hartinfarct, een beroerte of hartritmestoornissen veroorzaken wat kan leiden tot een plotselinge dood.
Toen ik 18 maanden geleden naar Brazilië terugkeerde, zocht ik een cardioloog op die door middel van een echocardiogram de anomalie bevestigde. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik deze situatie niet accepteerde en stelde de verandering vast. Ik nam het water van de zondagochtend’s behandeling met de zekerheid dat ik zou genezen worden!
Tijdens de één op laatste echocardiogram vertelde de cardioloog aan mij zonder het zelf te begrijpen dat de verdikking van de hartspier afnam en de meting geen duidelijke risico was.
Zeven maanden later liet ik weer een echocardiogram maken en de dokter constateerde dat hij geen enkele anomalie meer zag. Hij begreep niet wat er was gebeurd, maar er was niets abnormaal in het hart. De hartkamer die ooit een verdikte hartspier had was volkomen normaal, alsof er nooit iets was gebeurd. De meting van de hartkamer is perfect net zoals die van een ieder andere persoon.
Ik geef mijn getuigenis zodat iedereen kan zien dat, al ben ik een persoon van het Altaar, wij ook ziek kunnen worden, maar, net zoals ieder ander maken wij ook gebruik van ons geloof, zoals wij dat aan jullie leren en vindt het wonder ook bij ons plaats.
Ik ben helemaal genezen van de myocardiale hypertrofie voor de eer en glorie van de Here Jezus!
Met dank aan: bisschop Aroldo Martins

Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu & 15.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten