BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 4 april 2019

OM ZIJN NAAM



(1) Onze nederlaag is de schande van God
(2) Hij geeft ons de overwinning om Zijn eigen reputatie te behouden
Deze twee gedachten zijn duidelijk en vele malen in de Bijbel herhaald. En het is niet moeilijk om te begrijpen waarom.

Wie vader is, begrijpt de positie van God beter. De nederlaag en de mislukking van de zoon is de schande van de vader. Daarom, hoeveel ouders, tot de verbijstering van hen die hen waarnemen, hun kinderen helpen, zelfs wanneer zij gruwelijkheden plegen? Ga naar een politiebureau, rechtbank of gevangenis, en daar zult u zien dat moeders en vaders huilen en op en neer rennen met advocaten om te proberen hun zoon of dochter uit de gevangenis te krijgen. Hoeveel kost het? Vijfduizend? Tienduizend? Honderdduizend? Het maakt niet uit, neem alles wat ik heb, maar laat mijn zoon gaan …
Wanneer we falen of verslagen worden in onze strijd, is de schaamte van God. En Hij weet heel goed dat Hij niet op onze gerechtigheid en onze verdiensten kan rekenen om ons te verlossen. Hij bevrijdt ons om Zijne wil, om de ijver van Zijn Naam, en niet omdat we goed zijn.
“Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent. Ik doe het niet omwille van u, spreekt de Heere HEERE, laat dat u bekend zijn.” (Ezechiël 36:22,32)
Toen God het gebed van Hizkia over Sanherib hoorde, gaf Hij de redenen waarom Hij het volk zou verlossen:
“De na-ijver van de HEERE zal dit doen.Daarom, zo zegt de HEERE over de koning van Assyrië: Hij zal deze stad niet binnenkomen, daar geen pijl in schieten, haar met geen schild tegemoetkomen, en tegen haar geen belegeringsdam opwerpen. Langs de weg waarover hij gekomen is, zal hij terugkeren, maar deze stad zal hij niet binnenkomen, spreekt de HEERE. Want Ik zal deze stad beschermen door haar te verlossen, omwille van Mijzelf en omwille van David, Mijn dienaar.” (2 Koningen 31-34)
De na-ijver van de HEERE zal dit doen. Laten we overpeinzen!
Bisschop Edir Macedo

Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten