BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 4 april 2019

DE STER VAN ABRAHAM



Om zijn neef Lot te redden, moest Abraham vier naties verslaan die andere vijf naties hadden gewonnen.
Oftewel, Abraham versloeg negen naties tegelijk met slechts 318 mannen.
Ik stel me de kwaliteit van deze dienaren voor.

Maar de glorie van zo’n overwinning was niet vanwege zijn lef en dapperheid. Maar omdat hij op de belofte vertrouwde:
“Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken…” (Genesis 12:3)
Zijn overwinning was zo groot dat hij zelf ervan schrok.
Het was zo erg dat hij vreesde dat zijn roem de opstand van de andere volken zou uitlokken, die verenigd, hem konden vervolgen.
Maar de geweldige Heer kwam hem tegemoet om hem te bemoedigen en te zeggen:
“Wees niet bevreesd, Abram, Ik ben voor u een schild, uw loon zeer groot.” ( Genesis 15:1)
Gebruikmakend van de gelegenheid klaagde Abraham:
“HEERE, wat zult U mij dan geven, aangezien ik kinderloos heenga en de bezitter van mijn huis deze Eliëzer uit Damascus zal zijn? Deze man zal uw erfgenaam niet zijn, maar iemand die uit uw eigen lichaam voortkomt, die zal uw erfgenaam zijn.” ( Genesis 15:2-4)
Toen leidde Hij hem naar buiten en zei:
“Kijk toch naar de hemel en tel de sterren, als u ze kunt tellen. En Hij zei tegen hem: Zo talrijk zal uw nageslacht zijn.” (Genesis 15:5)
Elke ster symboliseerde een nakomeling van Abraham.
Op dezelfde manier dat hij de sterren niet kon tellen, kon hij het aantal van zijn nakomelingen niet tellen.
Degene die het geloof van Abraham leeft, is een van die sterren.
Elke ster heeft de belofte van God, onder de eed van de beloften aan Abraham.
Al zijn erfenis is door wettelijk recht van zijn “sterren”.
Bent u een ster van Abraham?
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten