BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 14 januari 2019

HET LEEK ONMOGELIJK OM TE VERANDEREN




Mijn naam is Maristela, ik ben 23 jaar oud. Voordat ik de Here Jezus ontmoette, was ik een erg lege tiener, ik voelde me zelfs in gezelschap van veel “vrienden”, alleen.
Op mijn 13e begon ik symptomen van depressie te krijgen. Ik huilde veel, at niet en wilde het huis niet meer verlaten. Ik bevond mezelf op de bodem van de put. Op dat moment werd ik geïntroduceerd aan drank en drugs. Ik heb bijna 3 jaar lang marihuana en cocaïne gebruikt, in de hoop de leegte die ik voelde te vullen.

Ik kwam tot het punt dat ik bijna leed aan alcoholvergiftiging. Op dat moment zag ik nergens meer het nut van in, het leek erop dat ik gewoon ronddwaalde. Ik was niet meer aan het leven, maar slechts aan het overleven!
Toen leerde ik ook over automutileren. Ik begon met een paar kleine krasjes hier en daar en toen ik me realiseerde, had ik bijna geen pezen meer. Het was vreselijk, maar dat was voor mij leuk om te doen! Ik leefde een paar minuten in genot en daarna kwam het gevoel van schuld, van onvermogen, van zwakte. Ik probeerde meerdere keren zelfmoord te plegen, heb mijn pols doorgesneden, heb vergif ingenomen, etc.
Totdat ik in 2014 de Jeugdgroep van Oranje – JvO ontmoette. In tegenstelling tot andere mensen, oordeelden ze mij niet, ze waren niet bang voor wie ik was, maar ze accepteerden mij.
Het was in de JvO waar ik de Here Jezus ontmoette, ik had een ontmoeting met God en dat was de grootste en de beste ervaring van de wereld! Vandaag ben ik een andere persoon, ik ben niet meer afhankelijk van drank en drugs. Ik hoef mezelf geen pijn meer te doen. Vandaag ben ik helemaal gelukkig en vervuld met liefde die ik alleen in de Here Jezus heb gevonden. Ik ben een helpster (Vrijwilligster in de UKGR die andere helpt), coördinator van de JvO van mijn stad en ik help andere jongeren om hun verslavingen en complexen te overwinnen, door hun leven te geven aan Jezus.
Met dank aan: Bisschop Marcello Brayner



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten