BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 16 januari 2019

HET ALTAAR EN DE PRIESTER




Zoals het altaar de Allerhoogste God vertegenwoordigt, vertegenwoordigt de priester de dienaar van de Allerhoogste. De hogepriester in de Tabernakel en later in de Tempel symboliseerde de Grootste Dienaar: Jezus Christus. De Messias kwam om God- de Vader te dienen en degenen die Hem zouden volgen.

Nou, als de Zoon van God een Dienaar tot in de dood was, droeg de vloek van de zonde van de gehele mensheid, en Hij daarom de gehoorzaamheid moest leren, (dienen) voor wat Hij had geleden (Hebreeën 5:8), stel u zich dan de kwaliteit van een dienst die God- de Vader van Zijn dienaren verwacht, voor!
God- de Zoon diende als voorbeeld of referentie van de Dienaar aan al Zijn discipelen. Daarom kan niemand zich verontschuldigen voor het feit dat hij niet weet hoe hij God de Vader dient.
“En Hij nam brood en nadat Hij gedankt had, brak Hij het en gaf het aan hen met de woorden: Dit is Mijn lichaam, dat voor u gegeven wordt. Doe dat tot Mijn gedachtenis. Evenzo nam Hij ook de drinkbeker na het gebruiken van de maaltijd en zei: Deze drinkbeker is het nieuwe testament in Mijn bloed, dat voor u vergoten wordt.” (Lukas 22:19-20)
Toen de Heer het brood brak en het aan de discipelen gaf, diende Hij hen op dezelfde manier, toen Hij hun de beker gaf, diende Hij hen ook. Dat wil zeggen: hij diende niet alleen met woorden, maar met een offerhouding
Het moet dus gebeuren met Zijn ware volgelingen. Anders zal er geen relatie zijn van deze ‘veronderstelde dienaren’ met de Heer. Dus ook zei Hij:
“Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!” (Mattheüs 7:21-23)
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten