BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 2 januari 2019

DE VOORWAARDE OM EEN VLAMMEND VUUR TE WORDEN



“Hij maakt Zijn engelen tot hulpvaardige geesten, Zijn dienaren tot vlammend vuur.” (Psalm 104:4)
Wij weten dat het woord “minister” dienaar betekent, hij die dient. Zodoende kunnen wij dus begrijpen dat God alleen degene die Hem dient tot vlammend vuur kan maken. Er is een voorwaarde die door mij vervuld dient te worden, voordat de belofte door Hem vervuld wordt.
Vandaar de reden waarom de meerderheid van de mensen uitgedoofd is. Zij dienen God niet in waarheid. Jezus zei:
“Als iemand Mij dient, laat hij Mij volgen, en waar Ik ben, daar zal ook Mijn dienaar zijn. En als iemand Mij dient, zal de Vader hem eren.” (Johannes 12:26)
Dienen is behagen, de wil van degene die gediend wordt boven uw eigen wil plaatsen. Helaas draaien veel christenen, vandaag de dag, de taken om: ze presenteren God hun lijst van verlangens, zodat Hij hun kan dienen, terwijl zij Zijn wil voor hun levens negeren.
Resultaat: uitgebluste kool in plaats van vlammend vuur.
Met dank aan: Bisschop Renato Cardoso



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

3 opmerkingen:

  1. Om vlammend vuur te zijn kan ik niet eisen van God om mij te dienen, maar ik moet degene zijn die God dient. Om vlammend vuur te zijn eist een partnerschap tussen mij en God. Beide partijen dienen hun deel te doen. En het begint bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. God maakt degene die HEM dient tot een vlammende vuur. Dan ik kan nog niet iets anders dienen of mezelf. Maar als ik God dient maakt Hij van mij een vlamment vuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. God dienen is niet alleen door woorden..maar door de acties.Dan om een vlammend vuur te zijn is degene die Hem dienen in volle waarheid qua hoe die persoon is aan het leven,die persoon moet Gods wil alleen dan praktiseren boven zijn eigen wil..

    BeantwoordenVerwijderen