BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 2 januari 2019

DE KERK VAN HET VUUR





De Kerk van de Geest is de Kerk van het Vuur. Als er geen vuur is, komt dat omdat de Geest van God ontbreekt.
In feite is dit de geestelijke situatie van veel christenen. Als ze lauw of koud zijn, is dit te wijten aan een gebrek aan warmte. Om nog duidelijker te zijn, gebrek aan het Vuur van God.
Maar waarom ontbreekt er Vuur? Er ontbreekt Vuur, omdat er brandstof ontbreekt.
Wanneer daalde het Vuur van God neer zonder dat er een offer was?
Er is geen Vuur zolang er geen offer is, net zoals er geen nieuwe geboorte of nieuw leven is totdat er geen dood is van de eigen ik voor de wereld!
“Geloof in de Here en u zult gered worden” houdt veel meer in dan eenvoudigweg het aannemen van Hem als Redder of geloven in Zijn bestaan.
Een dergelijk geloof gaat over de verloochening van de eigen wil in het belang van Gods wil.
Dit is wat de Here Jezus leert wanneer Hij zegt:
“… Als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft hij alleen, maar als hij sterft, draagt hij veel vrucht.” (Johannes 12:24)
Het is alles voor alles of niets voor niets!
Het is een heel ongelukkig leven voor het overvloedig beloofde leven!
Als er geen totale en onvoorwaardelijke overgave is, dan is het voor niets geweest.
Als u in de Here Jezus gelooft en denkt dat dit voldoende is, tel dan hoeveel mensen er om u heen zijn die ook gelovig zijn en van hetzelfde “ons brood” van bitterheid aan het eten zijn…
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

1 opmerking:

  1. Als ik wil dat het vuur van God altijd brandende blijft in mij,moet ik elke dag dit offer brengen door mijn eigen aard te doen sterven/ tegen mijn aard ingaan zodat de Wil van God kan geschieden in mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen