BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 17 januari 2019

EED VAN EEN SOLDAAT




Bisschop, goedemorgen!
Al meer dan 30 jaar dien ik in de rangen van het Braziliaanse leger.
Onlangs hebben de gebeurtenissen in BraziliĆ« me herinnerd aan de momenten die ik mee gemaakt heb, en iets in het bijzonder: de eed als soldaat van het Legerkorps, toen we kozen om het thuisland te dienen en de autoriteiten strikt te gehoorzamen. En ik herinner me nog de laatste zin: “met het offeren van het eigen leven!”

In momenten van vrede verwacht de soldaat niet zijn eigen leven te gebruiken. Velen daar, door verplichte dienst, zeggen het zomaar.
Ik echter ben erg onder de indruk van het feit dat de Here Jezus tot in het uiterste van Zijn eigen leven voor het geestelijke thuisland ging en Zijn lichaam en Zijn bloed schonk.
Als een soldaat een voorbeeld heeft van zijn directe commandant, de kapitein, hebben wij, nog meer, de Here Jezus als onze Generaal van de oorlogen.
We moeten ditzelfde verbond hebben om de Here Jezus te dienen, om navolgers van Hem te zijn, om ons eigen vlees op te offeren voor onze Behoudenis. En om ons leven en bloed op te offeren voor de mensen die aan het lijden zijn, voor de zielen, voor ons hemelse thuisland.
Met dank aan: Edson Amorim



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten