BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 8 augustus 2019

STRUCTUUR VAN HET LEVEN




Zodra ik trouwde, verliet ik Brazilië en was twintig jaar weg, maar niet om in het buitenland mijn eigen leven te leven, maar om God te dienen. Er is een groot verschil tussen naar het buitenland gaan om de kost te verdienen en gaan om zielen te winnen. Je maakt geen plannen, weet niet wanneer je je familieleden en vrienden zult zien, en soms ondervindt je vooroordelen omdat je van buiten bent en graag de mensen daar wilt helpen. En het was daarbuiten dat God me naar mijn persoonlijke woestijnen leidde, zowel in mijn huwelijk, met mijn zoon als in het werk van God.

Terwijl ik voor sommigen de gelukkige dochter van Bisschop Macedo was, die met een pastoor trouwde en snel naar het buitenland verhuisde, was ik daar alleen en moest ik omgaan met de verwachtingen van iedereen om me heen. De realiteit is dat ik een onzeker en onvolwassen meisje was. Ik was slechts zeventien.
Soms keken ze me aan als een dwaas, omdat ik de wereld niet had geleefd, soms verwend omdat ik niet in de wereld had geleden. En het was die blik die ik uiteindelijk over mezelf begon te hebben telkens als ik mijn mond opende om te praten over het Woord van God met iemand die het al kende. Al snel bloosde ik en dat trok nog meer de ogen van degenen die me totaal onvoorbereid zagen om daar te zijn, op die plaats.
Het was in mijn onvoorbereidheid, in mijn onvolwassenheid, en zelfs in onzekerheid, dat God me zorgvuldig voorbereidde om de Cristiane Cardoso te zijn die zoveel mensen vandaag kennen. Ik ben nog steeds niemand, maar als ik terugkijk, zie ik hoe belangrijk mijn onbeduidendheid, zowel in mijn eigen ogen als in de ogen van velen, belangrijk voor me was. De Heilige Geest kon in mij werken. De structuur die ik zeker nooit zou hebben als ik groot was begonnen.
Ik was teleurgesteld, ik werd belasterd, ik werd mishandeld, ik werd genegeerd, ik werd niet gerespecteerd, ik werd bespot, ik werd geïsoleerd, ik werd vervolgd, ik werd verkeerd begrepen, en vaak in de kerk zelf, door mensen waarvan ik nooit had gedacht dat ze me ooit pijn zouden doen. Maar God was zo geweldig voor mij dat Hij in mijn eenzaamheid genoeg voor mij deed. Zijn Geest troostte me en gaf me de kracht om niet alleen te vergeven, maar ook te relativeren en vooruit te blijven kijken.
Daarom identificeer ik me zoveel met deze passage:
Zo zegt de HEERE: Laat een wijze zich niet beroemen op zijn wijsheid, laat de held zich niet beroemen op zijn sterkte, laat een rijke zich niet beroemen op zijn rijkdom. Maar laat wie zich beroemt, zich daarop beroemen, dat hij begrijpt en Mij kent dat Ik de HEERE ben, Die goedertierenheid bewijs, recht en gerechtigheid op de aarde doe, want in die dingen vind Ik vreugde, spreekt de HEERE. (Jeremia 9:23-24)
Zelfs als we niet de wijsheid en kracht hebben die ze van ons verwachten, als we de Here Jezus kennen, hebben we al de structuur die we nodig hebben voor het leven.
In geloof.
Met dank aan: Cristiane Cardoso




Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten