BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 28 maart 2019

DE VISIE VAN ABRAHAM




Een korte beoordeling over de relatie van Abraham met God en we zullen de nodige elementen hebben van het geheim van het succes van zijn geloof.
Het leven van Abraham was niet alleen van veroveringen zoals velen hebben gedacht. Hij was de uitverkorene van God om de meest relevante positie van de mens aan te nemen: de zegen zelf te zijn. Tegenover dit alles zijn zijn andere veroveringen, afgezien van zijn gezegende ouderdom aan het einde van 175 jaar, niet relevant.

Hij was de zegen zelf, wat niet wil zeggen dat hij vrij van verdrukkingen was. Deze waren en zijn de faculteit geweest in de vorming van het geloof. Het ontbreken van deze formatie heeft ertoe geleid dat de christelijke meerderheid in geloof verzonken is.
Abraham was de zegen zelf, maar hij moest er de prijs voor betalen. Hij leerde leven door geloof in de woestijnen. Voor elke verdrukking moest hij volharden en met alle volharding bereikte hij een ervaring; en met elke ervaring een nieuwe hoop.
Abraham leerde dat om de zegen zelf te zijn en afhankelijk van het geloof te zijn, dat hij zou moeten offeren. Hij was gewend om te offeren; zijn hele leven was een offer. En de limiet van zijn offer was zijn zoon. De pijn was immens, maar niet ondraaglijk vanwege de gewoonte van zijn offerend geloof
Zou het offerend-geloof niet de eis zijn van de Here Jezus voor Zijn volgelingen?
“Als iemand achter Mij aan wil komen, moet hij zichzelf verloochenen, zijn kruis opnemen en Mij volgen.” (Mattheüs 16:24)
En is het niet het gebrek hiervan dat de meeste gelovigen naar de hel heeft geleid?
Wat me het meest verbaast in het leven van Abraham was dat hij het offer zelf was, ook al was hij de zegen zelf!
Er is geen andere manier!
Degenen die echt door het geloof willen leven, moeten zichzelf voorbereiden om in offer te leven. Leven van geloof tot geloof betekent leven van offer tot offer.
In al mijn 56 jaar leven met mijn Heer kan ik getuigen: ik heb nooit een enkele zegen veroverd op basis van gemak. Mijn behoudenis, mijn huwelijk, mijn kinderen, de persoonlijke veroveringen, kortom, alles had de effectieve deelname van het offer. Niet dat ik het leuk vond, nee! Ik offerde en blijf offeren omdat ik geen andere uitweg zie …
“Luister naar Mij, u die gerechtigheid najaagt, u die de HEERE zoekt. Aanschouw de rots waarin u uitgehakt bent, de holte van de put waaruit u gegraven bent. Aanschouw Abraham, uw vader, en Sara, die u gebaard heeft. Want toen hij nog alleen was, riep Ik hem, Ik zegende hem en maakte hem talrijk.” (Jesaja 51:1-2)
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten