BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 22 maart 2019

DE ERVARING VAN DE ZOON




Het gebeurde op een vrijdag, rond 10 uur ’s avonds. De dienst verliep vlot. Hoewel de kamer groot was, zaten de 30 mensen te dicht op elkaar.
Tijdens de evaluatie van de ontwikkeling van het evangelisatiewerk, zei pastor Samuel, de kerkleider, tegen mij:

“Ja, Edir … Ik denk niet dat je de roeping van God hebt.” Jouw werk is erg zwak. Je zou op je werk moeten blijven. Vanaf morgen ga ik voor die kerk zorgen en je blijft gewoon met het speciale werk bij Cine Ridan.
Die woorden klonken als een bom in mij. Opnieuw voelde ik de pijn van afwijzing, minachting, schaamte en vernedering. Jarenlang achtervolgde ik de droom om alleen mijn Heer te dienen. Maar nu, vóór die pastors, assistenten en helpers, werd mijn passie voor de zielen met geweld uitgeroeid.
Ik was geen pastor, maar slechts een dorstige helper. Toch werd ik gerespecteerd door anderen.
De woorden van de pastor “leider” waren zo sterk dat hij zichzelf voor schut zette. Daarna riep hij iedereen om te bidden.
Mijn pijn was niet vanwege het verlies van het speciale werk dat ik deed, maar dat ik beschouwd werd geen voorwaarden te hebben om zielen te winnen. Dat deed te veel pijn.
Diep van binnen boog ik mijn knieën en richtte me tot God en zei: “Mijn Vader …”
Ik herhaalde gewoon de zin: “Mijn Vader …”
Vanaf dat moment werd ik vervuld met een onmetelijke vreugde. Als een fontein die in mijn binnenste stroomde, veranderde deze in vreugde. Onmiddellijk begon ik te lachen. En het groeide meer en meer, tot het punt dat ik harder begon te lachen …
Iedereen onderbrak de gebeden en keek me verbaasd aan. Ze wilden de reden van die vreugde weten. Ze hebben nog nooit zoiets gezien. Ik ook niet!
Maar niemand durfde het te vragen, omdat ze wisten dat de Geest van God de Verantwoordelijke was.
Maar wat de meeste aandacht trok was, dat deze vreugde van de ziel begon toen ik zei: “Mijn Vader! …”
Ik herinner me alsof het gisteren gebeurde. Het was alsof Hij mij in Zijn armen nam en zei: “Vrees niet, Ik heb jou gekozen …”
Twee jaar later werd de Universele Kerk van Gods Rijk geboren.
Alleen degenen die uit de Geest geboren zijn, hebben het voorrecht om God als Vader aan te roepen en Zijn aandacht te ontvangen.
Lees a.u.b Jesaja 41: 9-13 en u zult mijn ervaring met God beter begrijpen.
Met dank aan: Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten