BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 3 juli 2019

WAAROM VRAAGT GOD ONZE IZAK?




De dag dat God u om iets vraagt en u het ontkent, weet dat dit ding Gods plaats in uw leven heeft ingenomen.
“Hij zei: Neem toch uw zoon, uw enige, die u liefhebt, Izak, ga naar het land Moria, en offer hem daar als brandoffer op een van de bergen die Ik u noemen zal.” (Genesis 22:2)
Abraham had vele veroveringen, maar niemand was zo groot voor hem als zijn zoon Izak.
Izak betekent glimlach, oftewel, hij bracht een grote vreugde voor Abraham, daarom vroeg God hem om te bewijzen dat de grootste vreugde van Abraham niet zijn zoon Izak was, maar het Altaar van God.
De psalmist David zegt:
“Zodat ik kan gaan naar Gods altaar, naar God, mijn blijdschap, mijn vreugde; en ik U met de harp kan loven, o God, mijn God!” (Psalm 43:4)
Helaas heb ik veel mensen zien veroveren, prachtige getuigenissen zien geven, maar ze hebben een fout gemaakt die fataal is voor het geloof: ze raakten gehecht aan iets dat God hun heeft gegeven.
Wanneer dit gebeurt, begint de persoon met verdriet de uitnodiging te ontvangen om naar het Altaar te gaan en begint het Altaar als een plaats van verlies te zien.
God roept u niet om naar het Altaar te gaan om iets van u af te nemen, maar om een nieuw levensverhaal te schrijven.
Het maakt niet uit hoeveel u heeft veroverd; het is nog heel weinig tegenover wat God wil doen.
Nu begrijpen we waarom Abraham in de hemel is, omdat God hem in ALLES zegende, maar hij hield zich NIET aan IETS vast!
Met dank aan: Bisschop Jadson Santos




Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten