BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 13 maart 2015

VROUW VAN GELOOF



Goedendag bisschop,
Onlangs sprak u in één van uw diensten over vastberadenheid en geloof en dat deed mij denken aan wat ik mee heb gemaakt toen ik mijn appartement kocht door alleen maar gebruik te maken van het Woord van God.
Mijn man en ik hadden geen financiële conditie om een huis te kopen, maar wij accepteerden het ook niet om een huis te moeten huren. Dus ik vroeg aan de Heilige Geest om begeleiding en Hij begeleide mij in alles door het geloof. Ik stelde vast dat ik dicht bij de Tempel van Salomo (die toentertijd nog gebouwd werd) zou wonen en ik zocht naar een appartement dat mij behaagde. Ik ging op zoek alsof ik over geld beschikte, maar ik had geen rode cent. Alles ging door het geloof in het Woord en door de zekerheid dat God zou handelen als wij de eerste stap zouden zetten, per slot van rekening waren en zijn wij trouw aan Hem, dus zou Hij ook trouw aan ons zijn.
Goed, wij vonden een appartement dat precies volgens onze voorkeuren was, maar toen was er nog de vraag: hoe kunnen wij het kopen als we geen geld hebben? Door het geloof. Staat er niet in de Bijbel geschreven “…gij die geen geld hebt, komt, koopt en eet; ja komt, koopt zonder geld…” (Jesaja 55:1). Dus dat is precies wat wij hebben gedaan.
Tijdens de onderhandeling moesten wij 10% van de koopwaarde overmaken en wij zeiden simpelweg dat wij dat niet hadden. Ik weet zeker dat de eigenaar ons wilde vragen hoe wij van plan waren om iets te kopen als wij het geld er niet voor hadden, maar hij keek ons alleen maar met een frons aan zonder iets te snappen. Hij vroeg ons toen voor een bedrag van 5.000 reias als voorschot dat in maximaal twee dagen overgemaakt moest worden. Door het geloof schreef ik een cheque uit en mijn echtgenoot vroeg mij hoe wij dat zouden voldoen. Ik antwoordde hem: “God zal voorzien, mijn schat”.
Toen hoorde mijn schoonmoeder, die ongelovig is, over de situatie en zij leende ons het bedrag. Dit irriteerde mij, omdat dit niet de voorziening was die ik van God had verwacht. Hij zelf heeft immers gezegd dat wij niet te leen zouden vragen, maar juist zouden uitlenen, maar dat was niet wat ik op dat moment zag gebeuren in mijn leven. Tegelijkertijd wist ik niet wat God op het punt stond om te doen, dus besloot ik gewoonweg te vertrouwen. Ik maakte het bedrag over naar de eigenaar en de onderhandelingen vond via de bank plaats.
Een paar dagen later belde de bank mij op en vertelde mij dat de mensen van de financiële administratie een vergissing hadden gemaakt en de waarde van het huis ten onrechte met 5.000 reias hadden verhoogd en hierdoor zou de eigenaar van het huis mij het geld moeten TERUGGEVEN. Conclusie: ik KOCHT een appartement dat ik wilde ZONDER DAT IK EEN CENT HAD en ik kwam nog terug met 5.000 reias in mijn zak, omdat mijn schoonmoeder uiteindelijk besloot om het geld simpelweg als CADEAU te geven.
Dus wat u gisteren besprak bisschop is zeker correct. Wanneer wij vastberaden zijn, dan is er niets dat in staat is om onze plannen te doen mislukken, omdat de vastberadenheid gebaseerd is op het Woord dat een garantie met zich meebrengt. Dat wil zeggen, alles wat wij willen en nodig hebben staat al in het Woord van God. Men moet Het alleen maar gebruiken, zodat de overwinningen die daarin staan in onze handen komen.
Dank u bisschop.
Dat God u zegene.
Met dank aan: Jaqueline Corrêa



Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten