BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 20 december 2017

HET ALTAAR EERT DEGENEN DIE HEM EREN




De ware, goede en trouwe dienaar, behoudt zijn gedachten gericht op de wil van Zijn Heer. Dit is niet af en toe! Hetzij in de kerk, thuis, op straat, kortom, op elke plaats.
Ik geloof niet dat God sporadische dienaren heeft. Of u bent 24 uur per dag en 365 dagen per jaar Zijn dienaar of u dient Hem niet. Of u bent de Tempel van de Heilige Geest of niet.
Hierdoor is degene die de Allerhoogste dient, zich bewust van zijn verantwoordelijkheden en geeft hij ze niet op, voor niets. Familie, vrienden of enige verplichtingen zullen nooit tussen zijn prioriteit en dienst aan de Heer kunnen komen. Het neemt de gedachten van de dienaar permanent in beslag, omdat Hij zijn Heer, Eigenaar en Vader is.
Het meest glorieuze in de bediening voor God zijn de inspiraties van Zijn wil, gegeven door de Heilige Geest. De dienaar twijfelt niet aan de wil van de Heer; hij weet wat er gedaan moet worden en doet het. Ondertussen wacht de Heer er alleen op dat Zijn wil wordt uitgevoerd. En nog meer: Hij vraagt nooit het onmogelijke. Alles wat Hij vraagt, is wat u kunt geven of doen.
Bovendien, de goede en trouwe dienaar weet heel goed hoe de Heer te behagen. Dit ziet u in de vergelijking van de drie dienaren (MattheĆ¼s 25:1-30). Kort nadat ze hun talenten hadden gekregen, ging de Heer reizen. Zij wisten al wat ze moesten doen. Met ons is het niet anders, omdat Zijn Geest in ons is.
“Indien iemand Mij wil dienen, hij volge Mij, en waar Ik ben, daar zal ook mijn dienaar zijn. Indien iemand Mij dienen wil, de Vader zal hem eren” (Johannes 12:26).
Moge de Geest van God Zijn dienaren meer gebruiken en hetzelfde geloof in anderen opwekken.
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten