BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 11 augustus 2017

HET BELANG VAN EEN VADER




Ik waardeer het feit dat ik een vader in mijn leven heb heel erg. Hij kon tijdens mijn kindertijd niet zo vaak aanwezig zijn als ik graag had gewild, maar zelfs zo was hij nooit ver of onverschillig, integendeel.
Elke keer dat we gingen slapen en hij daarna pas thuiskwam, en we daarna wakker werden en hij alweer weg was, wisten we dat hij thuis was geweest, omdat we zagen hoe voldaan onze moeder was. Ik geloof dat dit één van de belangrijkste redenen was dat wij onze vader altijd hebben bewonderd – hij was ook altijd een goede echtgenoot voor onze moeder.
Hoe kunt u een vader bewonderen die uw moeder doet lijden? Een vader die u een negatief beeld geeft over de mannen op aarde? Een vader die niet trouw kon zijn aan de vrouw die dichtbij u was?
Voordat hij een vader is, is hij een referentie van de man die zijn kinderen zullen hebben. Is het genoeg om liefdevol, zorgzaam te zijn en niets te doen ontbreken? Dit is één van de grootste fouten geweest van vele vaders die denken dat ze een vader kunnen blijven zijn, zonder eerst ware mannen en echtgenoten te zijn!
Ik weet dat velen al fouten hebben gemaakt en er geen weg terug meer is, maar behandel de moeder van uw kinderen tenminste met respect en waardigheid – als het niet is vanwege liefde voor haar, dat het dan zal zijn vanwege liefde voor de kinderen. Betaal het pensioen dat u dient te betalen, bespaar uw eerste familie het leed dat werd veroorzaakt, alleen maar omdat u niet sterk genoeg was om met haar door te gaan, en, voor de liefde die u voor uzelf heeft, hebt uw huidige vrouw lief.
Het belang van vader zijn is zo groot dat God Zelf zichzelf Vader noemt. Hij zou Zichzelf geen Vader noemen als deze rol niet voor Hem was!
God is ook de Echtgenoot van de Kerk, wat betekent dat een vader veel meer is dan gewoon een voorziener, zoals velen denken dat dit hun grootste verantwoordelijkheid thuis is.
De vader is het begin van de familie. Hij is degene die vooruit gaat, die iedereen alle problemen of gevaar bespaart en zijn familie beschermt met zijn eigen leven. Hij verzorgt ook, offert zichzelf op en geeft zich over voor zijn nest. Echter, zodat hij deze belangrijke rol kan uitoefenen, dient hij zich eerst te focussen om alles voor zijn echtgenote te doen, de moeder van zijn kinderen:
Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief” (Efeziërs 5: 25- 28).
Dit wil zeggen dat de man die van zijn vrouw houdt, zich aan haar overgeeft, zodat zij zich kan heiligen en een glorieuze vrouw kan worden, zonder vuil, zonder een kreukel, heilig en onberispelijk – een vrouw die boven haar leeftijd, uiterlijk en onzekerheden staat, kortom, een vrouw die daadwerkelijk gelukkig is.
Dit was wat mijn vader voor mijn moeder deed, en door haar werd hij een voorbeeld van een man, vader en echtgenoot voor mij en voor mijn zus.
Een gelukkige moeder maakt haar familie gelukkig.
In geloof.
Met dank aan: Cristiane Cardoso


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten