BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 22 september 2015

HOOR WAT DE GEEST TOT… (DEEL 2)


Hoor wat de Geest tot de christenen zegt…2e dag van de Vasten van Daniël


Accepteren of overgeven?
Hoe vaak heeft u Jezus al geaccepteerd als uw Heer en Verlosser
en vond er geen enkele verandering in uw leven plaats?
Het probleem is dat u Hem hebt geaccepteerd, maar zich niet hebt overgegeven.
Hem accepteren of weigeren maakt geen verschil.
Geen enkel verschil, zolang er geen totale overgave plaatsvind.
Hoe kan iemand Jezus accepteren zonder zijn leven over te geven en bovendien nog een nieuw leven te verwachten?

Het is onmogelijk om een nieuw leven te verwachten zonder het huidige leven op te geven.
Het is onmogelijk om twee levens tegelijkertijd te leiden.
De bekleding met de Geest van God is onderworpen aan de totale en onvoorwaardelijke overgave van het leven aan Hem. Niet aan Hem accepteren of niet!
Dit is de reden waarom de Heer beveelt:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods…”
De gehele Wapenrusting van God houdt in de Volheid van God, oftewel, Zijn Geest.
In dezelfde tekst voegt Hij nog toe:
“…neemt aan de gehele wapenrusting Gods…”
Om zich te bekleden of de gehele wapenrusting van God aan te nemen is het verplicht om het leven aan de HERE Jezus te onderwerpen of over te geven.
De Geest van God is de Geest van het Geloof. Het Geloof dat uit de Geest geboren doet worden; het Geloof dat men geest doet worden; het Geloof dat het mogelijk maakt dat een persoon met een slecht karakter een nieuw schepsel wordt, vervuld met de Heilige Geest. Echter, dit Geloof vereist het offer van het huidige leven in ruil voor het nieuwe leven dat door de HEER aangeboden wordt.
Zich bekleden of het aannemen van de gehele Wapenrusting van God is een puur persoonlijke en onoverdraagbare actie van iemand die écht van leven wil veranderen.
Lees dit commentaar van Aline:
Bisschop, ik kom al bijna 20 jaar naar het UKGR Centrum. Ik heb ervaringen met God gehad, werd genezen, heb een aantal zegens ontvangen, maar het grootste wonder dat ik zou kunnen ervaren heb ik nog niet gekregen en dat is de Heilige Geest. Ik was hoogmoedig, rebels en stond nooit toe dat de Heilige Geest in mij werkte. Maar ik ben moe van dit lege en zinloze leven dat ik heb geleid. U heeft de afgelopen dagen in uw radioprogramma’s gesproken over het vallei van de droge botten en dat is ook de manier waarop ik mezelf zie, net als die droge botten… maar nu wil ik een nieuw leven! Ik ben bereid om te offeren, alles te geven in deze Vasten van Daniël, te gehoorzamen, het Woord van God te praktiseren en een correct leven te leiden. Ik zal de Heilige Geest zoeken met al mijn krachten.
Dit is de geest van degene die écht wil veranderen!
Dat God jullie allen zegene in overvloed
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten