BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 8 september 2015

EMOTIONEEL GELOOF: EEN WAPEN…


Emotioneel geloof: een wapen zonder munitie


Wij weten dat het geloof het grootste wapen is dat een christen bezit tegen de duivel en de problemen die zich voordoen in de wereld, veel mensen worden echter bedrogen door het emotionele geloof.
Wat is het nut van het hebben van een wapen van hoog kaliber dat gigantisch vernietigende krachten heeft, als het geen munitie heeft? Wanneer wij het in de oorlog nodig hebben tegen onze vijanden, zullen wij verrast en verslagen worden.

Zo is het emotionele geloof ook. Het heeft de schijn van een wapen van hoog kaliber tegen de duivel, maar wanneer de tijd daar is en u het wil gebruiken zal het falen, omdat het geen munitie heeft. En wat is de munitie die ontbreekt bij het emotionele geloof?
De gehoorzaamheid aan het Woord van God, het offer wat deze gehoorzaamheid vereist, de Wil van God praktiseren door onszelf te verloochenen wanneer wij opstaan, naar bed gaan, lunchen, dineren, kortom, in onze dagelijkse levens, waar wij ook zijn – thuis, op het werk, in de kerk -, wanneer wij dichtbij of ver weg zijn van onze geestelijke leiders, pastors, bisschoppen, etc.
Onze Here Jezus leerde ons het geheim van Zijn succes toen Hij hier op aarde was in menselijke vorm. Hij liet het voorbeeld achter van een intelligent en rationeel geloof toen Hij zei:
“…Mijn spijze is de wil te doen desgenen, die Mij gezonden heeft, en zijn werk te volbrengen” (Johannes 4:34).
Ten eerste: “DE WIL TE DOEN DESGENEN, DIE MIJ GEZONDEN HEEFT”
Dit is munitie met grote vernietigende kracht tegen de duivel, het vlees, en de problemen. Dit is iets wat zij die emotioneel geloof hebben niet kunnen doen.
Ten tweede: “ZIJN WERK TE VOLBRENGEN.”
Dit haalt de trekker over en schiet vuur naar de duivel en de onrechtvaardigheden die dagelijks plaatsvinden. Dit is iets wat degenen die een emotioneel geloof hebben doen, denkende dat het genoeg is om God te behagen. Helemaal fout.
“Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid” (Matteüs 7:22-23).
Alleen met dit krachtige wapen genaamd bewust en het intelligent geloof kunnen we niet alleen een succesvol leven leiden in deze wereld, maar nog belangrijker, na de dood wanneer wij het het hardst nodig hebben, zodat wij net als de apostel Paulus kunnen zeggen:
“Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden; voorts ligt voor mij gereed de krans der rechtvaardigheid, welke te dien dage de Here, de rechtvaardige rechter, mij zal geven…” (2 Timoteüs 4:7-8).
Met dank aan: bisschop Sérgio Correa



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten