BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 29 januari 2018

3e DAG VAN DE VASTEN VAN DANIËL




Het geduld van het intelligente geloof
Hoe combineren wij het geloof met geduld? Wat heeft het geloof met geduld te maken?
Als het geloof, alsof het magie is, enkel een middel is voor onmiddellijke oplossingen, zou het niets te maken hebben met geduld. Echter, het geloof en het geduld zijn gaven van de Heilige Geest die Zijn kinderen in staat stellen om problemen te confronteren en overwinnen.
Geduld was nooit mijn sterkste punt, omdat ik het niet kon combineren met het geloof. Ik dacht altijd dat het geloof het geduld overreed en mijn problemen zou oplossen zonder dat ik zou hoeven wachten. Pas na decennia in het geloof met mijn Heer, leerde ik eindelijk dat het geduld een van de deugden van het intelligente geloof is. Het geduld is volhardend, zelfs onder de ergste omstandigheden. Hoe standvastiger het geduld is, des te machtiger het geloof.
Maar wie jong is in het geloof ziet dit niet zo vanwege onvolwassenheid. Hij denkt dat de dingen door het geloof, koste wat het kost, móéten gebeuren en op de tijd waarop hij het wil. Als wij zijn acties observeren kunnen we opmerken dat hij het geloof heeft gebruikt zonder het geduld of de volharding. Zo bevat zijn geloof alleen visie om te overwinnen. En wanneer hij verliest raakt hij gefrustreerd, alsof de schuld bij God ligt.
Echter, als het geloof intelligent is en gepaard gaat met geduld, dan bestaat er het bewustzijn dat hij eerst dient te verliezen (zaaien, investeren), om zo later de vruchten te kunnen oogsten. Het is zoals de heilige tekst zegt:
Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands (waar hij heeft gezaaid) en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is (Jakobus 5:7).
Want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt (Jakobus 1:3).
De here Jezus leert ons ook: door uw volharding zult u uw zielen verkrijgen (redden) (Lukas 21:19).
De Geest van God heeft mij in mijn woestijnen geleerd dat het geloof zonder geduld niet werkt voor de eeuwige Behoudenis. Ik leerde dat het geloof een onafscheidelijke partner is van het geduld. Het geloof zonder geduld kan op een onmiddellijke manier werken in het Goddelijk herstel. Maar dit geldt niet voor de eeuwige Behoudenis.
Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt. Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods (Hebreeën 12:1-2).
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten