BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 6 januari 2014

PASTOR PLEEGT ZELFMOORD


Pastor Teddy Parker van de Baptist Church Bibb Mount Zion in Macon, Georgia, in de Verenigde Staten, heeft zelfmoord gepleegd terwijl het volk van zijn kerk op zijn komst voor de zondagochtenddienst wachtte. De pastor van 42 jaar heeft, op 10 november, op tragische wijze een einde gemaakt aan zijn leven door zichzelf dood te schieten. Het lichaam van de vader van twee dochters werd door zijn vrouw, Larrinecia Parker, gevonden in de garage van hun huis, nadat hij niet kwam opdagen voor de dienst van zijn kerk.

Russel Rowland zei tegen de The Christian Post dat Parker op zondagochtend zijn vrouw en dochters voor hem uit had gestuurd naar de kerk. Zijn gezin en de leden van zijn kerk waren op zijn komst aan het wachten en de boodschap die hij zou prediken. “Toen hij niet kwam opdagen, gingen zij op zoek naar hem. Ik ben heel verbaasd dat dit is gebeurd, omdat dit niet was wat hij predikte. Hij predikte juist hiertegen. Het is iets wat de gemeente echt niet begrijpt”, zei Russel.

Zijn dood kwam als een grote shock voor zijn kerk en zijn gezin, het was totaal onverwacht. Tijdens een voorgaande prediking zie de pastor: “Soms heb ik niet het gevoel dat God mij hoort”. Bij een dienst genaamd “Uw storm met vertrouwen confronteren”, zei Parker: “Weet u, vaak denken wij dat wanneer wij door veel situaties tegelijkertijd heen gaan, het zoveel is dat wij het gevoel hebben dat wij alleen zijn. En raad eens? God wil dat u zich zo voelt. Ik weet dat jullie al een tijd geleden gered werden. Ik weet dat jullie heilig zijn en super geestelijk, maar er zijn momenten in mijn leven, niet jullie leven, maar mijn leven, waarbij ik door situaties heen ga en ik God daar niet kan voelen.” Hij vervolgde: “Ik probeer te bidden, maar ik voel niet dat God mij hoort, ik probeer te dienen, maar ik voel niet dat God mij gebruikt. Er zijn momenten in het leven waarbij God zich expres van u verwijdert en Hij gaat niet weg om u in de steek te laten, maar zodat u kunt groeien en ontwikkelen.”

Op de website van de Baptist Church Bibb Mount Zion staat: “Pastor Parker, een man van diepe geestelijke visie, begiftigd met intellectuele kwaliteiten, werd in juli 1997 geroepen om als pastor van de Baptist Church Bibb Mount Zion te dienen. Onder de leiding die God hem gaf heeft de Bibb Mount Zion kerk en de gemeente van Georgia voordeel gehad van zijn inspanningen, zoals Camp Zion en de bouw van de She Family Life Center. Onder zijn leiding zijn er 20 bedieningen begonnen en werden er grote verandering ondernomen aan het heiligdom en groeide de gemeente.”

Pastors van over de gehele wereld plaatsten hun condoleances nadat zij het nieuws van zijn zelfmoord hoorden. Dominee Earl Houston, pastor van de First Bapstist Church in Frankfot, Kentucky, zei: “Pastor Teddy Parker Jr., hoofdpastor van de Baptist Church Bibb Mount Zion in Macon, Georgia, is op zondag 10 november 2013 naar huis gegaan om met de Heer te zijn.”

Moms Babely twitterde: “Wauw het is heel schokkend om er achter te komen dat hij zijn eigen leven nam. De bediening is echt een zware juk. Velen begrijpen niet hoe zwaar hij in feite is totdat het te laat is.” Nadat hij de middelbare school afmaakte, nam Parker deel aan de Theology International Seminary in Plymouth, Florida. Toen hij 22 jaar was werd hij door de Fellowship Bible Baptist Church gewijd als pastor.

Medewerkers van zijn kerk hebben om privacy gevraagd terwijl zijn gezin en de gemeente omgaan met zijn dood. De spreekvoerder van de kerk, Lakesia Toomer, zei op 13 WMAZ radio: “Wij beschouwen dit als een privĂ© aangelegenheid tussen zijn gezin en de BMZ kerk. Wij vragen het publiek om op dit moment onze privacy te respecteren.” Parker liet een vrouw en twee kinderen, Kamry Tednae en Kerrington Tyier Parker, achter.
Bron: Christianity Today

Dit is gebeurd omdat het geloof van de pastor verbonden was met zijn gevoelens en niet met het Woord van God. Het dient als een waarschuwing voor allen die in God geloven gebaseerd op wat zij wel of niet voelen. Dus, wees u er zich zeer bewust van dat het rationele, intelligente en bovennatuurlijke geloof niets te maken heeft met de gevoelens of emoties van het hart.


Het intelligente geloof verwerpt het zicht, gehoor, tast, reuk of het proeven. Het is de zekerheid van de dingen die niet gezien of gevoeld kunnen worden…

Het ware geloof is gebaseerd op hetgeen beloofd is, geschreven staat of uit de mond van God komt.

Niets meer, niets minder.


Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten