BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 3 oktober 2012

NACHT VAN DE BEHOUDENIS


"Verlustig u in de HERE dan zal Hij u geven de wensen van uw hart”
(Psalmen 37:4) NBG ’51.

In de zoektocht hoe de HEER te behagen, kwamen er vragen in mijn verstand op over hoe dat te doen. Niet met het oogpunt om het hart te behagen. Maar bezorgd om Hem te bedanken voor mijn behoudenis. Ik dacht eraan om meer diensten van aanbidding en lofprijzing te houden. Mijn ziel echter vroeg om iets meer. Het boeide mij zeer, omdat de psalmisten dit stimuleren. Ik volhardde in het zoeken naar het antwoord.

Opnieuw, een andere gedachte: Wie weet misschien kan ik meer diensten houden over het lezen van de Bijbel, meditatie over het Woord en Bijbelstudies? Bij dat idee schreeuwde mijn ziel: Hé! Wil jij mij in een klooster begraven? Wil jij zelf de smaak van de honing die uit de Rots komt proeven?
Het punt is dat, toen mijn ziel gevangen en dorstig in de klauwen van de hel zat, waren de aanbiddingen, lofprijzingen, bijbelstudie enzovoorts niet genoeg om hem te bevrijden.

Het was noodzakelijke om de kwade geest, die hem tot een slaaf maakte, te verwijderen. Dus ik begreep dat ik, om mijn Heer te kunnen behagen, moest afdalen naar de gevangenen, hun leed moest breken en hen bevrijden. Was dit niet het werk van de Heilige Geest in Jezus? En is dit niet de wil van de Heilige Geest in ons?

“De Geest des Heren HEREN is op mij, omdat de HERE mij gezalfd heeft;
Hij heeft mij gezonden om een blijde boodschap te brengen aan ootmoedigen,
om te verbinden gebrokenen van hart, om voor gevangenen vrijlating uit te roepen en
voor gebondenen opening der gevangenis:
 (Jesaja 61:1) NBG ’51.

Bisschop Edir Macedo


Elke woensdag speciaal om 18.00uur.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten