BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 13 augustus 2012

ALLES WAT GOD DOET IS GOED



Er was eens een koning die van jagen hield. Onder zijn vrienden die hij met zich meenam op jacht was er één die heel vroom en Godvrezend was (in tegenstelling tot de koning die zich niet bemoeide met de kwesties van het geloof). Altijd wanneer het de koning lukte om een dier te doden, schreeuwde die vriend:  – Alles wat God doet is goed! En de koning voelde zich gevleid door die woorden,
.


Op een dag toen de koning zijn jachtgeweer schoot, had het een terugslag, hierdoor verloor hij zijn rechterduim. Toen ze terugkeerde van de jacht en de koning op een brancard droegen, zei die vriend: – En… alles wat God doet is goed! De koning werd woedend, beval dat men hem moest opsluiten in een kerker en de sleutel moesten weggooien. Nadat de wond van het ongeluk genas gingen de koning en zijn vrienden weer op jacht.
Bij een van deze tochten viel de groep in de handen van een stam kannibalen en, één per één, werden ze opgegeten door de wilde mensen. De koning bleef als laatste over. Maar toen het zijn beurt was, zag de priester van de kannibalen, toen hij hem onderzocht, dat hij geen rechterduim had, zodoende weigerde hij hem als offerande en beval dat hij werd vrijgelaten.
Toen hij terugkeerde bij zijn koninkrijk beval de koning dat zijn vriend vrij werd gezet en vertelde hem alles wat er gebeurde.  – Ik zei u al, mijn koning, dat alles wat God doet goed is!  Als u die dag uw duim niet had verloren, zou u nu dood zijn geweest. De koning bood zijn excuses aan zijn vriend aan, dat hij hem gevangen had laten zetten. En stelde hem een vraag:
– Mijn vriend, ik zit nog met één onopgeloste kwestie in mijn hart. Als alles wat God doet goed is, waarom liet Hij dan toe dat ik jou gevangen liet zetten? Waarom liet Hij toe dat jij, ten onrechte, twee jaar gevangen zat achter de tralies?  – Ah, mijn koning, alles wat God doet is echt heel goed, want als ik niet hier gevangen had gezeten, dan zou ik op dit moment in de maag van de kannibalen zitten.
Bisschop Marcos Pereira
Elke zondag om 9.30uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).  
Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel.: + 597  88 37 764
                                                                                                                     


                                                                                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten